Πέμπτη 2 Απριλίου 2020

ΓΛΩΣΣΑ Ε΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ Η ΦΙΛΗ ΜΟΥ Η ΘΑΛΑΣΣΑ


Γεια σας παιδιά!
Συνεχίζουμε την επανάληψη στην ενότητα της Γλώσσας με το κεφάλαιο « Η φίλη μας η θάλασσα». Θυμηθείτε ότι μελετάμε πρώτα τη θεωρία και μετά λύνουμε τις ασκήσεις για εξάσκηση. Η συγκεκριμένη εργασία θα πρέπει να παραδοθεί μέχρι Τετάρτη  8 Απριλίου 2020.


ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η ΦΙΛΗ ΜΟΥ Η ΘΑΛΑΣΣΑ
ΣΤΟΧΟΙ
Οι μαθητές να είναι ικανοί:
·       Να γνωρίζουν τι είναι η αφήγηση, ποια τα είδη των αφηγηματικών κειμένων και ποια είναι τα βασικά αφηγηματικά στοιχεία ενός κειμένου.
·       Να χρησιμοποιούν σωστά  τις καταλήξεις –μαι, -με και –ται, -τε.

       Το ναυάγιο του «Πρεστίζ» (Πατάμε το σύνδεσμο)


1.   Οι καταλήξεις -μαι/-με και -ται/-τε στα ρήματα
                                                                                         μαθαίνουμε
·       Αν το ρήμα είναι στον ενικό αριθμό , βάζουμε

«αι»
·       Αν το ρήμα είναι στον πληθυντικό, βάζουμε
«ε»

θυμόμαστε ότι
Στις καταλήξεις «-μαι» και «-ται» βάζουμε πάντα «αι»
εκτός αν λέμε (εμείς) και (εσείς). Τότε βάζουμε «ε»
π.χ. (εμείς) τρέχουμε    (εσείς) τρέχετε.

2.    Εργασίες στις καταλήξεις -μαι/-με και -ται/τε (Μπορείτε να συμπληρώσετε την      άσκηση εδώ.)
 Δεν πρέπει να ξεχνάμ......... τους συνανθρώπους μας που υποφέρουν.   
 Έρχετ......... σε λίγο.   
 Έρχεστ......... να σας πω κάτι;   
  Γιατί μου απαγορεύετ......... να παίξω;  
  Απαγορεύετ......... να πετάς κάτω σκουπίδια.  
 Δεν είναι σωστό να τους ζαλίζουμ......... με τις φωνές μας.  
  Ζαλίζομ......... στο καράβι.  
  Από εδώ που καθόμαστε φαίνε.........  το γήπεδο.
 Μην κινείστ......... στο αντίθετο ρεύμα.
 Το αυτοκίνητο μου κινείτ.........  με βενζίνη.   
 Η θάλασσα ρυπαίνετ.........   από τις πετρελαιοκηλίδες.  
  Μη ρυπαίνετ.........   τις ακτές με σκουπίδια.
 Φαίνετ.........  πως η διαρροή θα σταματήσει.  
  Δε γίνετ.........  να μολύνουμε το περιβάλλον.
 Αυτό το σπίτι δεν πουλιέ......... . Θέλετε να δεί.........  κάποιο άλλο;
 Όταν μαλώνου…...., εγώ στενοχωριέ….…
  Μην ξεχνά…... ότι από την προσπάθειά σας εξαρτά…... η επιτυχία του έργου.
 Το απόγευμα θα σε περιμένω να διαβάσου…... μαζί.
  Δεν πρόκει…… να σας αφήσου…… να φύγε…….
 Στενοχωριέ......... όταν σε βλέπω άκεφο.
 Προσπαθού.......... να μη σας στενοχωρού...........
 Να τον παρακολουθεί......... διακριτικά, για να μην καταλάβει τίποτα.
 Σας παρακαλού......... να διατηρεί......... τους χώρους καθαρούς.
 Κάθε χρόνο τον Αύγουστο βλέπου........ στο νυχτερινό ουρανό μια θεαματική βροχή από αστέρια.
3.     Εξάσκηση 1       Εξάσκηση 2 (Πατάμε τους συνδέσμους)

4.    Να κλίνετε το ρήμα γράφομαι  σε όλους τους χρόνους της παθητικής φωνής και στις τρεις εγκλίσεις. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε 2 τρόπους:
α. Τη γράφετε στο WORD ηλεκτρονικά και τη στέλνετε στο mail
β. Τη γράφετε στο τετράδιο σας και αφού την σκανάρετε ή τη  βγάλετε φωτογραφία τη στέλνετε στο mail μου.
  
5. Αφήγηση (θεωρία - Ασκήσεις) (Πατάμε το σύνδεσμο)

Τι λέτε….
                               για μια ταινία;

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ Η ΑΛΕΠΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ

  Τη Δευτέρα 22 Απριλίου επισκέφθηκαν το 9 ο Δημοτικό σχολείο Νέας Ιωνίας οι νοσηλεύτριες του Αχιλλοπούλειου - Γενικού Νοσοκομείου Βόλου,...