Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2018

"Dealing with gifted education" - Χαρισματικά παιδιά



         


Το σχολείο μας τα επόμενα δυο χρόνια συμμετέχει σε πρόγραμμα Erasmus + με το γενικό τίτλο: " Dealing with Gifted Education", που αναφέρεται στην εκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών.
          Υπάρχουν πολλοί ορισμοί που επιχειρούν να τα περιγράψουν αλλά κανένας δεν είναι ακριβής.
Αυτό συμβαίνει γιατί τα Χαρισματικά παιδιά δεν συνιστούν μία ομοιογενή ομάδα, παρά αποτελούν ένα σύνολο ανθρώπων που μοιράζονται, σ’ έναν βαθμό, κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Η ειδοποιός διαφορά που έχουν, από την πλειοψηφία των παιδιών στην ηλικία τους, είναι οι ασύγχρονες γνωστικές και συναισθηματικές τους ανάγκες.
            Ο λόγος, επομένως, που αξίζει να γίνει η αναγνώριση και η επισήμανση των Χαρισματικών παιδιών δεν είναι ο διαχωρισμός τους από το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο, αλλά η ανάδειξη των ιδιαίτερων αναγκών που παρουσιάζουν τόσο στο οικογενειακό πλαίσιο όσο και στο σχολικό περιβάλλον. Για να έχει νόημα η οποιαδήποτε διάκριση, είναι σημαντικό να την ανάγουμε στο επίπεδο των αναγκών που την καθιστούν απαραίτητη, ανάγκες οι οποίες εγείρονται από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της κοινωνικής ομάδας.                 Η αναγνώριση των Χαρισματικών παιδιών δεν είναι απλή και μονοσήμαντη γιατί η έννοια της Χαρισματικότητας είναι πολυπαραγοντική και οι εκφάνσεις της ποικίλουν.Τα Χαρισματικά παιδιά έχουν υψηλή αντιληπτική ικανότητα, δυνατότητα για υπερυψηλές επιδόσεις σε μία πληθώρα αντικειμένων, εσωτερικό σημείο προσδιορισμού και ισχυρά κίνητρα. Ως επί το πλείστον, παρουσιάζουν συναισθηματική σταθερότητα και ηγετικά χαρακτηριστικά. Βιώνουν σε μεγάλο βαθμό αποξένωση και το αίσθημα ότι ο περίγυρος τους αδυνατεί να τα κατανοήσει, λόγω της απόκλισης τους από τον μέσο όρο, ενώ βρίσκονται διαρκώς στην προσπάθεια να ισορροπήσουν τις εξεζητημένες ανησυχίες τους με τις κοινές συναισθηματικές τους ανάγκες. Ενδείξεις για την επισήμανση των παιδιών αυτών αποτελούν: η περιέργεια να επεξεργαστούν τον περίγυρο τους, το ανεπτυγμένο λεξιλόγιο, το υψηλό αίσθημα δικαίου, η ευαισθησία στις έννοιες του καλού και του κακού, η ωριμότητα και το χιούμορ.
             Φυσικά, δεν είναι απαραίτητο ένα παιδί να έχει το σύνολο των παραπάνω χαρακτηριστικών για να είναι Χαρισματικό.Παρά την κοινή αντίληψη, τα Χαρισματικά παιδιά δεν είναι απαραιτήτως καλοί μαθητές και δεν επιδεικνύουν πάντα ενδιαφέρον για τα μαθήματα του σχολείου, ειδικά όταν διδάσκονται με στείρο τρόπο. Το γεγονός ότι έχουν υψηλές δυνατότητες, δε σημαίνει ότι οι δυνατότητες αυτές θα μεταφραστούν σε δεξιότητες και θα εκφραστούν σε αριστεία. Αντιθέτως, εμφανίζεται το φαινόμενο, μερικές φορές, να παρουσιάζουν υποεπίδοση στο σχολικό περιβάλλον και διάσπαση προσοχής. Επομένως, αποδεικνύεται εσφαλμένη η αντίληψη που λέει: “Ας αφήσουμε τα παιδιά με αυξημένο νοητικό δυναμικό στην τύχη τους, θα τα καταφέρουν και μόνα τους”.

Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018

Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού



H Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2018, ορίστηκε από το υπουργείο Παιδείας «5η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού-Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2018».


Με σύνθημα «ΑΣ ΚΙΝΗΘΟΥΜΕ» το σχολείο μας υλοποίησε το παραπάνω πρόγραμμα εντός του σχολικού ωραρίου τις παρακάτω αθλητικές δράσεις :
αερόβιες κινητικές δραστηριότητες δίνοντας έμφαση στο γρήγορο βάδην, καθώς επίσης και τρέξιμο, σκυταλοδρομία, ποδηλασία, σχοινάκι, χορός κ.ά.,
ομαδικά -ατομικά αθλήματα, καλαθοσφαίριση 3Χ3, ποδόσφαιρο 5Χ5, χειροσφαίριση, πετοσφαίριση, αντισφαίριση, επιτραπέζια αντισφαίριση κ.ά. (με δυνατότητα δημιουργίας και μικτών ομάδων).
































Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2018

Πρόγραμμα Εράσμους - Nijmegen Ολλανδία

Την πόλη Ναϊμέγκεν της Ολλανδίας επισκέφθηκε αντιπροσωπεία του 9ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Ιωνίας αποτελούμενη από τον διευθυντή του σχολείου Γ. Βαλή και τον εκπαιδευτικό Γιάννη Κοϊνάκη, στο πλαίσιο υλοποίησης ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus. Οι εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν το Modial Kollege ένα δημόσιο επαγγελματικό σχολείο, εντυπωσιακά πρωτοποριακό, με βιοκλιματικό σχεδιασμό, με μια υλικοτεχνική υποδομή που δύσκολα συναντάς σε όλη την Ευρώπη, με πρόγραμμα σπουδών που ανταποκρίνεται στις προκλήσεις του 21ου αιώνα. Εκεί έγινε η παρουσίαση της μέχρι τώρα δουλειάς του προγράμματος από τις χώρες που συμμετέχουν.Το απόγευμα της ίδιας μέρα οι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στην πόλη του Ναϊμέγκεν, η οποία θεωρείται η αρχαιότερη της Ολλανδίας με πάνω από 2000 χρόνια ζωής. Εντύπωση προκάλεσε ο χωροταξικός σχεδιασμός, η απουσία κυκλοφοριακών προβλημάτων, αφού η συντριπτική πλειονότητα των κατοίκων μετακινείται με ποδήλατο, η αρμονική συνύπαρξη του παλαιού και του σύγχρονου στοιχείου. Την επομένη οι εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν την πρωτεύουσα Άμστερνταμ από τα μεγαλύτερα ιστορικά κέντρα της Ευρώπης. Η πόλη είναι γνωστή για τα εξαιρετικά μουσεία, όπως το Κρατικό Μουσείο Het Rijksmuseum, το Μουσείο Βαν Γκογκ, το Μουσείο της Πόλης, το Σπίτι της Άννας Φρανκ, και την παγκοσμίως γνωστή συμφωνική ορχήστρα της. Η επόμενη ημέρα ήταν αφιερωμένη σε παιδαγωγικές δράσεις που σχετίζονταν με τα βασικά θέματα του προγράμματος, υδάτινο στοιχείο και προσφυγικό. Μέσα από τις δράσεις επιτεύχθηκε το γκρέμισμα των εσωτερικών συνόρων, η ανάπτυξη της αλληλεγγύης και της ενσυναίσθησης. Η επόμενη συνάντηση ορίστηκε για τις 11 Νοεμβρίου στον Βόλο.