Σάββατο 9 Μαΐου 2020

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ








(Εlisabeth Louise Vigee-Le brun, Mουσείο Λούβρου Παρίσι)


ΑΛΦΑΒΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ








ΜΑΝΑ

(Γεωργίου Μαρτινέλλη)



«Μάνα» κράζει το παιδάκι,

«Μάνα» ο νιος και «Μάνα» ο γέρος,

«Μάνα» ακούς σε κάθε μέρος,

α! τι όνομα γλυκό.

Τη χαρά σου και τη λύπη,
με τη μάνα τη μοιράζεις,
ποθητά την αγκαλιάζεις,
δεν της κρύβεις μυστικό.

Εις τον κόσμον άλλο πλάσμα,
δεν θα βρεις να σε μαντεύει,
σαν τη μάνα που λατρεύει,
σαν τη μάνα που πονεί.

Την υγειά της, τη ζωή της,
όλα η μάνα τ’ αψηφάει,
για το τέκνο π’ αγαπάει,
για το τέκνο που φιλεί.

Όπου τρέχεις, πάντα η μάνα,
με το νου σε συντροφεύει,
σε προσμένει, σε γυρεύει,
μ’ ανυπόμονη καρδιά.

Κι αν σκληρός εσύ φαρμάκια,
την ποτίζεις την καημένη,
πάντα η μάνα σ’ απανταίνει,
με τα ολόθερμα φιλιά.

Δυστυχής όποιος τη χάνει,
ο καημός είναι μεγάλος.
Σαν τη μάνα δεν είν’ άλλος,
εις τον κόσμο θησαυρός.

Κι’ όποιος μάνα πια δεν έχει,
«Μάνα» κράζει στ’ όνειρό του.
Πάντα «Μάνα» στον καημό του,
είν’ ο μόνος στεναγμός!






ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ










Να χαίρεστε τη μανούλα σας!!



Παρασκευή 1 Μαΐου 2020

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ



Ο ΜΑΪΟΣ ΜΑΣ ΕΦΤΑΣΕ 





Ο Μάιος μας έφτασε 

εμπρός βήμα ταχύ 

να τον προϋπαντήσουμε 

παιδιά στην εξοχή. 

Δώρα στα χέρια του πολλά 

Και όμορφα κρατεί 

Και τα μοιράζει γελαστός 

Σε όποιον το ζητεί. 



ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ


Ο Μάιος ονομάστηκε έτσι από τη ρωμαϊκή θεότητα Maja (Μάγια) της οποίας το όνομα προήλθε με τη σειρά του από την ελληνική λέξη Μαία, τροφός και μητέρα.

Πρωτομαγιά ονομάζεται η πρώτη μέρα του Μαΐου και είναι ημέρα εορτασμού της άνοιξης για πολλές χώρες του κόσμου, η ανθρώπινη χαρά για την άνοιξη, η αυθόρμητη λατρεία της βλάστησης. Τόπος εορτασμού λοιπόν είναι η εξοχή. Ο εορτασμός της έχει τις ρίζες του στο παρελθόν, με πολλά από τα αρχαία έθιμα να επιβιώνουν μέχρι και σήμερα…

Η ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ

Aπό τις παλαιότερες γιορτές, ήταν τα Aνθεστήρια, η γιορτή των λουλουδιών. Αυτή ήταν η πρώτη επίσημη γιορτή ανθέων των Eλλήνων. Iδρύθηκε πρώτα στην Aθήνα, όπου με μεγαλοπρέπεια βάδιζαν προς τα ιερά πομπές με καλάθια, που έφερναν άνθη.
ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ

Η αναγέννηση της φύσης στην Ελλάδα συμβολιζόταν με διάφορα έθιμα όπως : το μαγιάτικο στεφάνι στην πόρτα των σπιτιών από διάφορα άνθη και καρπούς.

το Μαγιόξυλο στην Κέρκυρα (κορμός τρυφερού κυπαρισσιού στολισμένος με άνθη και ένα στεφάνι περιφερόταν από νέους στους δρόμους της πόλης), το Μαγιόπουλο στο Βόλο (παιδί που ενσάρκωνε το Μάη, στολισμένο με λουλούδια, συνοδευόταν στην περιπλάνησή του στους δρόμους από χορό προσωπιδοφόρων που τραγουδούσε μαγιάτικα τραγούδια), οι Μάηδες στη Μακρινίτσα κ.ά.


ΜΑΗΔΕΣ ΚΑΡΤ ΠΟΣΤΑΛ






ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΘΙΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΖΩΓΡΑΦΟ ΘΕΟΦΙΛΟ

ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ
Η πρώτη του Μάη εκτός από τη γιορτή των λουλουδιών είναι και γιορτή των εργαζομένων

Την Πρωτομαγιά του 1886 στην πόλη Σικάγο των ΗΠΑ κήρυχτηκε από τους εργαζόμενους γενική απεργία που διεκδικούσαν το οκτάωρο εργασίας -το κεντρικό σύνθημα ήταν «8 ώρες εργασία, 8 ώρες ανάπαυση και μόρφωση, 8 ώρες ύπνος».

Η απεργία κινητοποίησε περί τις 100.000 απεργούς στο Σικάγο και ακολούθησαν διαδηλώσεις, συμπλοκές με την Αστυνομία, θύματα και συλλήψεις.

Ύστερα από τα γεγονότα αυτά καθιερώθηκε στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, οι εργαζόμενοι τη μέρα αυτή να απεργούν, διεκδικώντας καλύτερες συνθήκες δουλειάς.



ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ



ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Του Μαγιού ροδοφαίνεται η μέρα ,

που ωραιότερη φύση ξυπνάει

και την κάνουν λαμπρά και γελάει

πρασινάδες , αχτίνες , νερά.



Άνθη κι άνθη βαστούνε στο χέρι ,

παιδιά κι άντρες , γυναίκες και γέροι.

Ασπροντύματα , γέλια , και κρότοι ,

όλοι δρόμοι γιομάτοι χαρά.



Ναι χαρείτε του χρόνου την νιότη ,

άντρες , γέροι , γυναίκες παιδιά.

(Διονύσης Σολωμός)






ΔΕΞΟΥ ΜΑΗ

Η Άνοιξη, δροσιές γεμάτη

καρτερεί μεσοκαμπής

στ’ ανθισμένο της παλάτι

Μάη μου για να μπεις.

Δέξου φούχτες τα λουλούδια

απ’ την πλούσια ποδιά

δέξου Μάη γλυκά τραγούδια

κι από τα παιδιά.

(Στέλιος Σπεράντζας)



Ο ΜΑΗΣ ΕΧΕΙ ΜΥΣΤΙΚΑ

(Τραγούδι: Παντελής Θαλασσινός) 



Τετάρτη 29 Απριλίου 2020

                                   Θρησκευτικά ΣΤ Δημοτικού


Καλησπέρα παιδιά ελπίζω να σας ξαναβρίσκω μετά το Πάσχα γεμάτους υγεία και χαρά.Νέα δραστηριότητα για τα θρησκευτικά μας ένα πολύ ενδιαφέρον παζλ που μας δείχνει τις κρυμμένες σημασίες της Καινής και της Παλαιάς Διαθήκης.

                                                            Σωτήρης Γκέκας

Δευτέρα 13 Απριλίου 2020

Γυμναστική για Όλους στο Σπίτι

ΚΑΛΗΜΕΡΑ! Συνεχίζουμε με τον κ JOE!!!

https://www.youtube.com/watch?v=HCtg5QDD_r0





Μάθημα Φυσικής Αγωγής για Ε' και Στ' Τάξεις


Συνοδευτικό Υλικό για το Σπίτι- Μάθημα 12 - Πίνακας 5.1
Παιδιά καλημέρα. Γράψε στους παρακάτω δύο πίνακες τι θα κάνεις τις επόμενες δύο εβδομάδες για να βελτιώσεις την αερόβια ικανότητα (δείτε το παράδειγμα που ανήρτησα στης 3/4/2020, «Γυμναστική για Ε’ και Στ’ Τάξεις – Γυμνάζομαι στο Σπίτι στην Εποχή Της Καραντίνας») Μετά, στείλτε το (σε μορφή φωτογραφίας, ή έγγραφο) ΜΕ ΜΗΝΥΜΑ  στο η-τάξη. Είναι εύκολο!
1η εβδομάδα
Δευτέρα
Τρίτη
Τετάρτη
Πέμπτη
Παρασκευή
Σάββατο
Κυριακή


















2η εβδομάδα
Δευτέρα
Τρίτη
Τετάρτη
Πέμπτη
Παρασκευή
Σάββατο
Κυριακή



















Κυριακή 12 Απριλίου 2020

ΠΑΣΧΑ

Καλημέρα και καλή Μεγάλη Εβδομάδα. Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο https://eclass02.sch.gr/courses/9350195177/  για να δείτε χρήσιμες πληροφορίες για το Πάσχα. Κάνετε εγγραφή στο μάθημα και γράψτε το μήνυμα σας στον τοίχο του μαθήματος . Κάντε μια ευχή και ανεβάσετε μια όμορφη φωτογραφία.

Τρίτη 7 Απριλίου 2020

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Καλησπέρα,
στέλνω κάποια links που θεωρώ χρήσιμα και ήθελα ξανά να σας πω ότι αν υπάρχει/υπάρξει αίτημα για οτιδήποτε άπτεται των ειδικοτήτων μας από γονέα, μαθητή, δάσκαλο είμαστε διαθέσιμοι να βοηθήσουμε μέσω του σχολείου

http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/entypa-drastiriotiton-enapanasyndeomaste.pdf

http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/pdf/epanasyndeomaste-sto-sxoleio-e-istories-drastiriotites-stin-taksi-COVID-19.pdf?fbclid=IwAR0Icwren0Hg64rjldiG3-1PGeQFbYSXD9Z1NTuFd3-GGtONi8naPncgjXg

για την ψυχολογική υποστήριξη οικογενειών και παιδιών κατά τη διάρκεια της παραμονής στο σπίτι:
http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/pdf/menoumespitisyndedemenoi--psichologiki-stirixi-gia-oikogeneies.pdf?fbclid=IwAR2vcSXEiZmCU8ofprfgtFPNUjbdYGsFYITt6HhglSmlG-LdfZfPcI1udUA

κάποιες χρήσιμες επισημάνσεις για γονείς:
http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/pdf/psychologiki-stirixi-paidiwn-apo-goneis-gia-koronoio-covid19.pdf

αλλά και για εκπαιδευτικούς:
http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr/images/psychologiki-stirixi-st-sxolei-gia-koronoio_covid19.pdf?fbclid=IwAR2Q_KmOxzy2a7Vbsgb8MsoH4cnezPWwbvUOzbp-q_s3uNnOLHXWJCWThtY

Καλή συνέχεια
'Αρης Γκανούρης
Ψυχολόγος
MSc Ψυχική Υγεία
6973019047

Δευτέρα 6 Απριλίου 2020

Θρησκευτικά ΣΤ δημοτικού 

ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΠΑΙΔΙΑ-ΕΠΑΝΕΡΧΟΜΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΦΟΡΑ ΣΕ ΠΑΙΓΝΙΩΔΗ ΜΟΡΦΗ.ΤΑ ΕΥΣΗΜΑ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΗΝ Κ. ΑΛΜΠΑΝΑΚΗ ΞΑΝΘΗ,ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΚΑΙ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΠΑΥΛΟ.ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΤΟ link ΕΙΝΑΙ *.pps ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΕΙ ΜΕ ΤΟ powerpoint.ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΘΑ ΤΟ ΒΡΕΙΤΕ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ.

http://photodentro.edu.gr/v/item/ugc/8525/954

Σωτήρης Γκέκας
Μελέτη περιβάλλοντος Α δημοτικού 

ΚΑΛΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΕΙΑ ΣΑΣ,ΔΥΟ ΚΑΙΝΟΥΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑΤΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ(ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ)

https://teachergeorgiasclass.weebly.com/uploads/4/5/0/7/45072177/μήνες-φυλλο_εργασιας_2.pdf

https://teachergeorgiasclass.weebly.com/uploads/4/5/0/7/45072177/Οι_βλαβερές_ακτίνες_του_ήλιου.pdf

Σωτήρης Γκέκας

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ε΄ΤΑΞΗΣ -ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ



Καλημέρα παιδιά. Να είστε καλά και να προσέχετε. Ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για τα μαθηματικά.

ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΣΤΟΥΣ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

Παρασκευή 3 Απριλίου 2020

Γυμναστική για Ε' και Στ' Τάξεις


ΓΥΜΝΑΖΟΜΑΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ

Καλημέρα παιδιά. Ελπίζω ότι αυτή η ώρα του περιορισμού θα περάσει γρήγορα και ανώδυνα για όλους μας. Τώρα που είμαστε όλοι κλεισμένοι στα σπίτια μας, είναι η κατάλληλη στιγμή να συνεχίσουμε το πρόγραμμα μας «Γυμνάζομαι και Μετά το Σχολείο», με τη διαφορά ότι μπορούμε να το κάνουμε στα σπίτια μας με τη βοήθεια μελών της οικογένειας. Προκειμένου να διατηρηθούμε σε φόρμα και να συνεχίσει το πρόγραμμα, σας έστειλα το βιβλίο μαθητή μαζί με το συνοδευτικό υλικό. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο μάθημα 12 «Πλάνο για τρέξιμο –περπάτημα τις επόμενες 2 εβδομάδες» (σελίδα 6 στο βιβλιαράκι «Συνοδευτικό Υλικό»).

Εδώ έχουμε δύο πίνακες που μας βοηθούν να προγραμματίσουμε τις επόμενες δύο εβδομάδες σωματικής δραστηριότητας. Αυτό που θέλουμε να επιτύχουμε ενώ είμαστε στο σπίτι είναι 1. . Να βελτιώσουμε τη δύναμη των κοιλιακών-ραχιαίων και των χεριών, και 2. Να βελτιώσουμε την αερόβια ικανότητά μας. Έχουμε ήδη κάνει ένα πρόγραμμα με κοιλιακούς, ραχιαίους και κάμψεις, οπότε τώρα ας κάνουμε ένα πρόγραμμα για να βελτιώσουμε την αερόβιά μας ικανότητα.

Ένας τέλειος τρόπος για να ξεκινήσετε είναι να συμμετάσχετε στο βίντεο του YouTube που σας στέλνω κάθε μέρα εδώ και πάνω από μία εβδομάδα, «The Body Coach: PE (φυσική αγωγή) with  Joe». Αυτή είναι μια καλή ευκαιρία για να αυξήσετε την αερόβια σας ικανότητα λίγο κάθε μέρα. Έτσι, μπορείτε να το βάλετε στο χρονοδιάγραμμά σας. Δημοσιεύω την ζωντανή ροή του προγράμματος στην η-τάξη κάθε μέρα στις 11 π.μ.
Ένας άλλος τρόπος να αυξήσετε την αερόβια ικανότητά σας είναι να βγείτε με έναν από τους γονείς για γρήγορο περπάτημα ή τρέξιμο, για παράδειγμα, τρεις φορές την εβδομάδα. Μπορείτε να κάνετε έναν συνδυασμό περπατήματος με τρέξιμο, ή ένα από τα δύο. Ξεκινήστε αργά και θα ανακαλύψετε ότι η αερόβιά σας ικανότητα θα βελτιωθεί μέσα σε λίγες μέρες! Έχω επίσης δημοσιεύσει ένα βίντεο το περασμένο Σάββατο που δείχνει μερικά κόλπα που μπορείτε να κάνετε με το σχοινάκι που θα σας βοηθήσουν επίσης να βελτιώσετε την αερόβιά σας ικανότητα. ΚΑΙ, μην ξεχάσετε να κάνετε ποδήλατο! Να θυμάστε πάντα να βγαίνετε έξω με ένα γονέα και να καταχωρείτε την έξοδό σας στο 13033, αριθμός έξι, «σωματική δραστηριότητα»!

Για παράδειγμα, εδώ είναι το πρόγραμμα δύο εβδομάδων που έφτιαξα για τον εαυτό μου, για να αυξήσω την αερόβιά μου ικανότητα:

Δευτέρα
Τρίτη
Τετάρτη
Πέμπτη
Παρασκευή
Σάββατο
Κυριακή
 11πμ Γυμναστική με τον κ. Joe.
6μμ Περίπατο στην παραλία
11πμ Γυμναστική με τον κ. Joe.
6μμ πεζοπορία στη Γορίτσα
11πμ Γυμναστική με τον κ. Joe.
6μμ σκοινάκι στη ταράτσα
11πμ Γυμναστική με τον κ. Joe.
6μμ Περίπατο στην παραλία
11πμ Γυμναστική με τον κ. Joe.
6μμ Ποδήλατο για 40 λεπτά
Καθαριότητα/
Συμμάζεμα σπιτιού
Περπάτημα μέχρι το Α/Β για τρόφιμα 20λεπτά
Ξεκούραση
6μμ
Περίπατο στην παραλία


2η εβδομάδα:
Δευτέρα
Τρίτη
Τετάρτη
Πέμπτη
Παρασκευή
Σάββατο
Κυριακή
11πμ Γυμναστική με τον κ. Joe.
6μμ σκοινάκι στη ταράτσα
11πμ Γυμναστική με τον κ. Joe.
6μμ Ποδήλατο για 40 λεπτά
11πμ Γυμναστική με τον κ. Joe.

11πμ Γυμναστική με τον κ. Joe.
6μμ Ποδήλατο για 40 λεπτά
11πμ Γυμναστική με τον κ. Joe.

Καθαριότητα/
Συμμάζεμα σπιτιού
Περπάτημα μέχρι το Α/Β για τρόφιμα 20λεπτά
Ξεκούραση
6μμ
Περίπατο στην παραλία

Τέλος θα ήθελα να ορίσω μία μέρα και ώρα που θα συναντηθούμε όλοι μαζί με βίντεο κλήση. Μπορούμε να συναντηθούμε κάποια στιγμή την επόμενη εβδομάδα, ίσως Τρίτη βράδυ στις 21:00; Μαζί, μπορούμε να βρούμε νέες ιδέες για να διατηρηθούμε σε φόρμα και να ξοδέψουμε εποικοδομητικά το χρόνο μας κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Ενημερώστε με αν μπορείτε να συναντηθούμε στο email μου: ameletiadis@gmail.com. Μου λείπετε. Μένουμε ασφαλείς. Μένουμε σπίτι. Με αγάπη από την κ ‘Αντζελα.

Πέμπτη 2 Απριλίου 2020

ΓΛΩΣΣΑ Ε΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ Η ΦΙΛΗ ΜΟΥ Η ΘΑΛΑΣΣΑ


Γεια σας παιδιά!
Συνεχίζουμε την επανάληψη στην ενότητα της Γλώσσας με το κεφάλαιο « Η φίλη μας η θάλασσα». Θυμηθείτε ότι μελετάμε πρώτα τη θεωρία και μετά λύνουμε τις ασκήσεις για εξάσκηση. Η συγκεκριμένη εργασία θα πρέπει να παραδοθεί μέχρι Τετάρτη  8 Απριλίου 2020.


ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Η ΦΙΛΗ ΜΟΥ Η ΘΑΛΑΣΣΑ
ΣΤΟΧΟΙ
Οι μαθητές να είναι ικανοί:
·       Να γνωρίζουν τι είναι η αφήγηση, ποια τα είδη των αφηγηματικών κειμένων και ποια είναι τα βασικά αφηγηματικά στοιχεία ενός κειμένου.
·       Να χρησιμοποιούν σωστά  τις καταλήξεις –μαι, -με και –ται, -τε.

       Το ναυάγιο του «Πρεστίζ» (Πατάμε το σύνδεσμο)


1.   Οι καταλήξεις -μαι/-με και -ται/-τε στα ρήματα
                                                                                         μαθαίνουμε
·       Αν το ρήμα είναι στον ενικό αριθμό , βάζουμε

«αι»
·       Αν το ρήμα είναι στον πληθυντικό, βάζουμε
«ε»

θυμόμαστε ότι
Στις καταλήξεις «-μαι» και «-ται» βάζουμε πάντα «αι»
εκτός αν λέμε (εμείς) και (εσείς). Τότε βάζουμε «ε»
π.χ. (εμείς) τρέχουμε    (εσείς) τρέχετε.

2.    Εργασίες στις καταλήξεις -μαι/-με και -ται/τε (Μπορείτε να συμπληρώσετε την      άσκηση εδώ.)
 Δεν πρέπει να ξεχνάμ......... τους συνανθρώπους μας που υποφέρουν.   
 Έρχετ......... σε λίγο.   
 Έρχεστ......... να σας πω κάτι;   
  Γιατί μου απαγορεύετ......... να παίξω;  
  Απαγορεύετ......... να πετάς κάτω σκουπίδια.  
 Δεν είναι σωστό να τους ζαλίζουμ......... με τις φωνές μας.  
  Ζαλίζομ......... στο καράβι.  
  Από εδώ που καθόμαστε φαίνε.........  το γήπεδο.
 Μην κινείστ......... στο αντίθετο ρεύμα.
 Το αυτοκίνητο μου κινείτ.........  με βενζίνη.   
 Η θάλασσα ρυπαίνετ.........   από τις πετρελαιοκηλίδες.  
  Μη ρυπαίνετ.........   τις ακτές με σκουπίδια.
 Φαίνετ.........  πως η διαρροή θα σταματήσει.  
  Δε γίνετ.........  να μολύνουμε το περιβάλλον.
 Αυτό το σπίτι δεν πουλιέ......... . Θέλετε να δεί.........  κάποιο άλλο;
 Όταν μαλώνου…...., εγώ στενοχωριέ….…
  Μην ξεχνά…... ότι από την προσπάθειά σας εξαρτά…... η επιτυχία του έργου.
 Το απόγευμα θα σε περιμένω να διαβάσου…... μαζί.
  Δεν πρόκει…… να σας αφήσου…… να φύγε…….
 Στενοχωριέ......... όταν σε βλέπω άκεφο.
 Προσπαθού.......... να μη σας στενοχωρού...........
 Να τον παρακολουθεί......... διακριτικά, για να μην καταλάβει τίποτα.
 Σας παρακαλού......... να διατηρεί......... τους χώρους καθαρούς.
 Κάθε χρόνο τον Αύγουστο βλέπου........ στο νυχτερινό ουρανό μια θεαματική βροχή από αστέρια.
3.     Εξάσκηση 1       Εξάσκηση 2 (Πατάμε τους συνδέσμους)

4.    Να κλίνετε το ρήμα γράφομαι  σε όλους τους χρόνους της παθητικής φωνής και στις τρεις εγκλίσεις. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε 2 τρόπους:
α. Τη γράφετε στο WORD ηλεκτρονικά και τη στέλνετε στο mail
β. Τη γράφετε στο τετράδιο σας και αφού την σκανάρετε ή τη  βγάλετε φωτογραφία τη στέλνετε στο mail μου.
  
5. Αφήγηση (θεωρία - Ασκήσεις) (Πατάμε το σύνδεσμο)

Τι λέτε….
                               για μια ταινία;

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ Η ΑΛΕΠΟΥ