Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2018

Επίσκεψη στην Ισπανία - Πρόγραμμα Erasmus+ 'Dealing with Gifted Education"

Εντυπώσεις από την πρώτη συνάντηση στην Ισπανία...
Το έργο ξεκίνησε με μια δραστηριότητα γνωριμίας, υπό την ηγεσία της συμβούλου καθοδήγησης μας, Σεφά Ακσέκι, με στόχο την αλληλεπίδραση μεταξύ των συμμετεχόντων, όπου οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να μάθουν ο ένας για τον άλλο με λεπτομέρεια ψυχαγωγικά.
Μετά από αυτή τη δραστηριότητα, συζητήσαμε λεπτομερώς το έργο και αποφασίσαμε σχετικά με το λογότυπο του έργου, το κόστος, τη διανομή θέσεων εργασίας, την τοποθεσία Web και την ανάρτηση ιστολογίου, καθώς και τις ημερομηνίες συνάντησης για το έτος. 
Ένας από τους κύριους στόχους του έργου ήταν να διδαχθεί για τα εκπαιδευτικά συστήματα σε διάφορες χώρες μια μέθοδοd που χρησιμοποιείται. Σε αυτό το πλαίσιο, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί έκαναν παρουσιάσεις σχετικά με τα εκπαιδευτικά συστήματα των σχολείων τους και τις διευθετήσεις που έγιναν σχετικά με χαρισματικούς φοιτητές. . Κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων, οι κανονισμοί σχετικά με χαρισματικούς μαθητές μοιραζόταν.
 Μια άλλη πτυχή του έργου απαιτεί συνεργατικό έργο με πανεπιστήμια. ' Αντζελες, Διδάκτωρ.,  από το Πανεπιστήμιο Camilo Jose Cela, που πραγματοποίησε διάφορες μελέτες σε χαρισματικούς φοιτητές, έκανε ένα εργαστήρι για   το συνεργατικό  εκπαιδευτικό μοντέλο και οργάνωσε διάφορα ομαδικά έργα σχετικά με τις βασικές αρχές της συνεργατική  μάθηση και  η  χρήση του στην εκπαίδευση χαρισματικών φοιτητών.  Το εργαστήρι για τα προσόντα της ομαδικής εργασίας για τη συνεργατική  μάθηση ήταν πολύ αποδοτικό και οι εφαρμογές έκαναν βελτιωμένη ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων καθηγητών.
 Η συνάντηση με χαρισματικούς μαθητές, που ήταν το επίκεντρο του έργου, σε μια ομάδα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Ακούγοντας τους μαθητές και τους απόφοιτους του σχολείου "Fundación Escolapias kyasaio", και μαθαίνοντας για τις διαδικασίες που έχουν ζήσει, βοήθησαν τους συμμετέχοντες να κατανοήσουν τη σημασία της συνέπειας μεταξύ θεωρίας και πρακτικής. Οι μαθητές εξήγησαν ότι ήταν προικισμένοι από την άποψή τους και έδωσαν πληροφορίες για την εκπαίδευση που πήραν.
 Μετά από μια εβδομάδα, είδαμε μια ταινία με όνομα "Μπίλυ Έλιοτ" για χαρισματικούς μαθητές και ερμήνευσα την ταινία θεωρώντας ότι είναι χαρισματικά κριτήρια. Ο  Σεφά Ακσέκι, σχεδίασε μια ομαδική εργασία στην ταινία και παρείχε στους συμμετέχοντες να συζητήσουν την έννοια του"gifted".  Μετά, παρακολουθήσαμε μια μουσική εκδοχή της ταινίας και περάσαμε μια μέρα γεμάτη τέχνη.
 Τερματίσαμε την πρώτη συνάντηση αξιολογώντας το όλο έργο που έγινε κατά τη διάρκεια της εβδομάδας και πήραμε αποφάσεις για τη δεύτερη συνεδρίαση, η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα.
Αυτό το έργο που παρουσιάζει έξι διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα χωρών και αντικατοπτρίζει την άποψή τους, αύξησε την ευαισθητοποίηση μας στην εκπαίδευση χαρισματικών φοιτητών και φαίνεται να διευρύνει τους ορίζοντές μας.























Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2018

"Dealing with gifted education" - Χαρισματικά παιδιά



         


Το σχολείο μας τα επόμενα δυο χρόνια συμμετέχει σε πρόγραμμα Erasmus + με το γενικό τίτλο: " Dealing with Gifted Education", που αναφέρεται στην εκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών.
          Υπάρχουν πολλοί ορισμοί που επιχειρούν να τα περιγράψουν αλλά κανένας δεν είναι ακριβής.
Αυτό συμβαίνει γιατί τα Χαρισματικά παιδιά δεν συνιστούν μία ομοιογενή ομάδα, παρά αποτελούν ένα σύνολο ανθρώπων που μοιράζονται, σ’ έναν βαθμό, κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Η ειδοποιός διαφορά που έχουν, από την πλειοψηφία των παιδιών στην ηλικία τους, είναι οι ασύγχρονες γνωστικές και συναισθηματικές τους ανάγκες.
            Ο λόγος, επομένως, που αξίζει να γίνει η αναγνώριση και η επισήμανση των Χαρισματικών παιδιών δεν είναι ο διαχωρισμός τους από το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο, αλλά η ανάδειξη των ιδιαίτερων αναγκών που παρουσιάζουν τόσο στο οικογενειακό πλαίσιο όσο και στο σχολικό περιβάλλον. Για να έχει νόημα η οποιαδήποτε διάκριση, είναι σημαντικό να την ανάγουμε στο επίπεδο των αναγκών που την καθιστούν απαραίτητη, ανάγκες οι οποίες εγείρονται από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της κοινωνικής ομάδας.                 Η αναγνώριση των Χαρισματικών παιδιών δεν είναι απλή και μονοσήμαντη γιατί η έννοια της Χαρισματικότητας είναι πολυπαραγοντική και οι εκφάνσεις της ποικίλουν.Τα Χαρισματικά παιδιά έχουν υψηλή αντιληπτική ικανότητα, δυνατότητα για υπερυψηλές επιδόσεις σε μία πληθώρα αντικειμένων, εσωτερικό σημείο προσδιορισμού και ισχυρά κίνητρα. Ως επί το πλείστον, παρουσιάζουν συναισθηματική σταθερότητα και ηγετικά χαρακτηριστικά. Βιώνουν σε μεγάλο βαθμό αποξένωση και το αίσθημα ότι ο περίγυρος τους αδυνατεί να τα κατανοήσει, λόγω της απόκλισης τους από τον μέσο όρο, ενώ βρίσκονται διαρκώς στην προσπάθεια να ισορροπήσουν τις εξεζητημένες ανησυχίες τους με τις κοινές συναισθηματικές τους ανάγκες. Ενδείξεις για την επισήμανση των παιδιών αυτών αποτελούν: η περιέργεια να επεξεργαστούν τον περίγυρο τους, το ανεπτυγμένο λεξιλόγιο, το υψηλό αίσθημα δικαίου, η ευαισθησία στις έννοιες του καλού και του κακού, η ωριμότητα και το χιούμορ.
             Φυσικά, δεν είναι απαραίτητο ένα παιδί να έχει το σύνολο των παραπάνω χαρακτηριστικών για να είναι Χαρισματικό.Παρά την κοινή αντίληψη, τα Χαρισματικά παιδιά δεν είναι απαραιτήτως καλοί μαθητές και δεν επιδεικνύουν πάντα ενδιαφέρον για τα μαθήματα του σχολείου, ειδικά όταν διδάσκονται με στείρο τρόπο. Το γεγονός ότι έχουν υψηλές δυνατότητες, δε σημαίνει ότι οι δυνατότητες αυτές θα μεταφραστούν σε δεξιότητες και θα εκφραστούν σε αριστεία. Αντιθέτως, εμφανίζεται το φαινόμενο, μερικές φορές, να παρουσιάζουν υποεπίδοση στο σχολικό περιβάλλον και διάσπαση προσοχής. Επομένως, αποδεικνύεται εσφαλμένη η αντίληψη που λέει: “Ας αφήσουμε τα παιδιά με αυξημένο νοητικό δυναμικό στην τύχη τους, θα τα καταφέρουν και μόνα τους”.

Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018

Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού



H Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2018, ορίστηκε από το υπουργείο Παιδείας «5η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού-Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2018».


Με σύνθημα «ΑΣ ΚΙΝΗΘΟΥΜΕ» το σχολείο μας υλοποίησε το παραπάνω πρόγραμμα εντός του σχολικού ωραρίου τις παρακάτω αθλητικές δράσεις :
αερόβιες κινητικές δραστηριότητες δίνοντας έμφαση στο γρήγορο βάδην, καθώς επίσης και τρέξιμο, σκυταλοδρομία, ποδηλασία, σχοινάκι, χορός κ.ά.,
ομαδικά -ατομικά αθλήματα, καλαθοσφαίριση 3Χ3, ποδόσφαιρο 5Χ5, χειροσφαίριση, πετοσφαίριση, αντισφαίριση, επιτραπέζια αντισφαίριση κ.ά. (με δυνατότητα δημιουργίας και μικτών ομάδων).