Σάββατο 28 Μαρτίου 2020

Βιβλία, θεατρικές παραστάσεις, πειράματα Φυσικής για την Ε΄και την Στ΄τάξη


Καλημέρα. Βιβλία για την Ε΄και την Στ΄τάξη


1. Το καπλάνι της βιτρίνας, Άλκη Ζέη, Κέδρος (μεταξική δικτατορία)

2. Ένα σακί μαλλιά, Παντελής Καλιότσος, Πατάκης (σχολείο, φιλία)

3. Τα δελφινάκια του Αμβρακικού, Ντίνος Δημόπουλος,

Καστανιώτης (φιλία, συνεργασία)

4. Αν όλα τα πιτσιρίκια του κόσμου, » » » » » » (οικογένεια, ειρήνη)

5. Ντάνυ ο πρωταθλητής του κόσμου, Ρόαλντ Νταλ, Ψυχογιός (πατέρας-γιός, συνεργασία)

6. Ο Τυφλοπόντικας, Φιλίπ Μπαρμπώ, Νεφέλη (σχολείο, δάσκαλος, ειδική τάξη)

7. Με τα μάτια της καρδιάς, Τιερί Λενέν, Σύγχρονοι Ορίζοντες (αποδοχή του Άλλου)

8. Το μισό πιθάρι, Φωτεινή Φραγκούλη, Ελληνικά Γράμματα
(διαπολιτισμικό: Ελλάδα-Τουρκία, σχέσεις παππού εγγονής)

9. Τα φαντάσματα της σοφίτας, Μάνος Κοντολέων, Πατάκης
(οικολογία, καταστροφή περιβάλλοντος)

10. Λάθος κ. Νόϊγκερ, Λότη Πέτροβιτς-Ανδριτσοπούλου, Πατάκης
(οικογένεια, διαπολιτισμικό, β΄ παγκ. πόλεμος)

11. Το νησί των θησαυρών, Ρ. Λ. Στήβενσον, Καστανιώτης

12. Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες, Ι. Βερν, Αστήρ

13. Οι περιπέτειες του Τομ Σώγιερ, Μ. Τουέν, Καστανιώτης

14. Χωρίς κοτσάνι, Ι. Δ. Ιωαννίδης, Κέδρος (σχολείο, σχέση δασκάλου-μαθητή)

15. Ματίλντα, Ρ. Νταλ, Ψυχογιός (οικογένεια, σχολείο, κοινωνία, αυτονομία)

16. Μια ιστορία για δύο, Ειρήνη Μάρρα, Καστανιώτης (βιοπάλη, φιλία, υιοθεσία)

17. Η ζωγραφιά της Χριστίνας, Ευγένιος Τριβιζάς, Ψυχογιός (φιλία, κοινωνία, περιπέτεια)

18. Σαρακήνικο, Στρατής Τραγάκης, Κέδρος
(παιδική ομάδα, προσφυγιά)

19. Το διπλό ταξίδι, Λίτσα Ψαραύτη, Πατάκης
(προσφυγιά, β΄ παγκ. πόλεμος, φιλία, ειρήνη)

20. Το δάσος κι ο κόσμος του, Αυγή Παπάκου-Λάγου, Gutenberg
(παιδική ομάδα, παιδιά-δάσκαλος, οικολογία)

21. Τ? Αυγουστιάτικο φεγγάρι, Βούλα Μάστορη, Πατάκης
(παιδική ομάδα, κοινωνία, φιλία, προεφηβεία)

22. Ο μεγάλος αποχαιρετισμός, Γαλάτεια Γρηγοριάδου-Σουρέλη, Ψυχογιός
(ιστορικό, μικρασιατική καταστροφή, προσφυγιά)

23. Ένα δέντρο στην αυλή μας, Μ. Κλιάφα, Κέδρος
(βιοπάλη, θεσσαλική πεδιάδα)

24. Πατέρας και γιος, Π. Καλιότσος, Πατάκης
(οικογένεια, σχολείο)

25. Ξεχασμένοι ιππότες, Νίκη Σαλπαδήμου, Μίνωας
(ιστορικό, μεσαίωνας)

26. Αγαπημένε μου δάσκαλε δεν ξεχνώ, Σούλα Ροδοπούλου, Σπαθής

27. Τα κοριτσάκια με τα ναυτικά, Ελένη Δικαίου, εκδ. Ακρίτας
(προσφυγιά, μικρασιατική καταστροφή, οικογένεια)

28. Δομήνικος, Μάνος Κοντολέων, Πατάκης (οικογένεια, συμβολικό, φαντασιακό)

29. Μέρες Αλκυόνης, Δημήτρης Μανθόπουλος, Ψυχογιός (ειδικές ανάγκες)

30. Μια μικρή καλοκαιρινή ιστορία, Ευγενία Φακίνου, Κέδρος
(κοινωνία, σχέσεις παππού-εγγονής, θάνατος)

31. Ο φίλος μας ο Άυλος, Σπύρος Γκρίντζος, Πατάκης
(παιδική ομάδα, σχέσεις δασκάλου-μαθητών)

32. Ο ψύλλος, Δ. Σπύρου, Πατάκης
(φιλία, σχολείο, έκδοση εφημερίδας από μαθητή επαρχίας)

33. Το λέγαν Ξάστερο, Άννα Γκέρτσου-Σαρρή, Κέδρος
(μετανάστευση, βαλκανικοί πόλεμοι)

34. Στα βήματα του Σαμοθήριου, Λίτσα Ψαραύτη, Καστανιώτης
(παιδική ομάδα, αρχαιολογία, περιπέτεια, Σάμος)

35. Ο θυμός του Ποσειδώνα, Χάρης Σακελλαρίου, Κέδρος
(σχολείο, δάσκαλος, οικολογία)

36. Ο μπέμπης αρχιλήσταρχος, Γρ. Ξενόπουλος, Βλάσσης
(φιλία, οικογένεια)

37. Ο θησαυρός της Βαγίας, Ζώρζ Σαρή, Πατάκης
(φιλία, κατοχή, μυθολογία, περιπέτεια)

38. Ο μεγάλος ίσκιος κι οι τσιγγάνοι, Φ. Μανδηλαράς, Πατάκης
(παραμύθια, στιγμιότυπα ζωής τσιγγάνων)

39. Το δάσος του Φάρδιγκ (3 τόμοι), Κ. Ντανν, Πατάκης
(οικολογία, ανατροπή στερεότυπων των ζώων)

40. Η σταχομαζώχτρα, Α. Παπαδιαμάντης, Παπαδόπουλος
(βιοπάλη, μετανάστευση, σχέσεις γιαγιάς-εγγονών)

41. Τα απομνημονεύματα ενός αυτοκινήτου, Ι. Δ. Ιωαννίδης, Πατάκης (οικογένεια, κοινωνία)

42. Ο νάνος και η Γαριδούλα, Ερίκ Σαβουαζά, Σύγχρονοι Ορίζοντες
(αποδοχή του άλλου, φιλία, οικογένεια, χιούμορ)

43. Τέλος δεν έχει η αγάπη, Γαλάτεια Γρηγοριάδου-Σουρέλη, Πατάκης
(παιδική ομάδα, φύση, οιογένεια)

44. Ο Θεός αγαπά τα πουλιά, Αγγελική Βαρελά, Πατάκης
(σχολείο, Τρίτη ηλικία, εικόνες σεισμού)

45. Τα γκρίζα χρόνια, Α. Δεϊμεζή-Καλιότσου, Πατάκης
(ημερολόγιο ζωής στην Αθήνα την κατοχή και την απελευθέρωση)

46. Ο Ολυμπιονίκης που έβλεπε τα άρια να περνούν, Φ. Μανδηλαράς, Πατάκης
(αρχαία Ελλάδα: Θάσος, Ολυμπία, σχέσεις παιδιών)

47. Ο πόλεμος, η Μαρία και το αδέσποτο, Ζ. Σαρή, Πατάκης
(διαπολιτισμικό: πόλεμος στο Ιράκ, υιοθεσία)

48. Το ασημένιο καπνιστήρι, Μ. Πυλιώτου, πατάκης
(Κύπρος, παράδοση)

49. Μικέλε ο Τροφαντόκαρδος, Σουζάνα Ταμάρο, Πατάκης
(οικογένεια, παιδική παχυσαρκία)

50. Καλημέρα ειρήνη, Αγγελική Βαρελά, Πατάκης
(Ολυμπιακοί αγώνες 1896, φιλία, προσωπικότητες εποχής)

51. Οι Λεμονιές, Μαρία Ρουσάκη, Παπαδόπουλος
(παλιννόστηση οικογένειας από Αμερική)

52. Κυνηγητό στο Ίντερνετ, Α.Σλύτερ, Πατάκης
(διαδίκτυο, παιδική ομάδα, συνεργασία)

53. Η πόλη των παιδιών, Α. Σλύτερ, Πατάκης
(διαδίκτυο, παιδική ομάδα, κοινωνία)

54. Γκασμέντ,ο φυγάς με τη φλογέρα, Παπαδόπουλος
(μετανάστευση Αλβανού εφήβου, κοινωνία)

55. Ιησούς Μπετς, Φρεντ Μπερνάρ, Κάστωρ
(ειδικές ανάγκες, αγώνας για τη ζωή)

56. Μια ιστορία του Φιοντόρ, Μάνος Κοντολέων, Πατάκης
(μετανάστευση, αποδοχή της ετερότητας)

57. Τα ξύλινα σπαθιά, Παντελής Καλιότσιος, Κέδρος
(παιδική ηλικία, παιχνίδια πολέμου ειρήνη)

58. Όλιβερ Τουίστ, Κάρολος Ντίκενς, Πατάκης

59. Χακ Φιν, Μαρκ Τουαίην, Πατάκης

60. Η ποδηλάτισσα, Οδυσσέας Ελύτης, Εστία

61. Ανθολογία ελληνικού παιδικού διηγήματος, Χάρης Σακελλαρίου, Άγκυρα

62. Η τάξη που πετάει, Έριχ Κέστνερ, Ψυχογιός
(παιδικότητα, σχολική ζωή)

63. 55 πειροτεχνήματα, Δημήτρης Κασάμπαλης, Κέδρος

64. Βυζαντινή τέχνη, Μαρίζα Ντεκάστρο, Κέδρος

65. Κάποτε στη Βασιλεύουσα, Αγάπη Ευαγγελίδη, Άγκυρα

66. Ιστορίες από το Βυζάντιο, Σοφία Μαυροειδή-Παπαδάκη [3 τόμοι] Ατλαντίς

67. Νικηφόρος Φωκάς, Μ. Λαμπαρδίτου-Πόθου, Κέδρος

68. Ο Βασίλειος Διγενής Ακρίτας, Ελένη Καλοκύρη-Δημήτρης Καλοκύρης, Κέδρος

69. Τον καιρό του Βουλγαροκτόνου, Πηνελόπη Δέλτα, Εστία

70. Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, Θεοδώρα Λούφα-Τζοάννου, Άγκυρα

71. Όταν ο ήλιος, Ζωρζ Σαρή, Πατάκης (κατοχή, αντίσταση)

72. Κωνστατίνος Κανάρης, Γκιαδαρέλης, Άμμος

73. Οι ήρωες του 21 στα παιδικά τους χρόνια, Τάκης Λάπας, Δωρικός

74. Ο Χάρρυ Πότερ και η φιλοσοφική λίθος, Τζόαν Ρόουλινγκ, Ψυχογιός

75. Ο άρχοντας των δαχτυλιδιών: η συντροφιά του δαχτυλιδιού [3 τόμοι],
Τζων Ρόναλντ Τόλκιν, Κέδρος

Β. Παιδικό Θέατρο:

Εδώ μπορείς να βρεις πολύ ωραίες παραστάσεις παιδικού θεάτρου. Είσαι έτοιμος;
Κάνε ένα κλικ και απόλαυσε σπουδαίους ηθοποιούς, και ωραία έργα. Καλή διασκέδαση!!!


1. Εθνικό Θέατρο: Παιδική σκηνή

2. Αρχείο Εθνικού Θεάτρου – Θίασου

3. ΠΗΤΕΡ ΠΑΝ του Τζέιμς Μπάρι από την ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ (2014)

4. “Στου Αισώπου τον καιρό” (2012)

5. Ο ΜΟΡΜΟΛΗΣ

6. Ο Καραγκιόζης Επιστήμονας

7. Ο Καραγκιόζης Τραγουδιστής

8. Ο Μέγας Αλέξανδρος και το καταραμένο φίδι

9. Χτυποκάρδια στο θρανίο

10. Ανέβα στη στέγη να φάμε το σύννεφο

11. Το σκλαβί

12. Οδυσσεβαχ

13. Όνειρο καλοκαιρινής νύκτας

Γ. Εικονική περιήγηση σε ονομαστά και περίφημα ΜΟΥΣΕΙΑ
Ο κόσμος των Μουσείων είναι θαυμαστός. Επισκεπτόμαστε τα Μουσεία για να μάθουμε,
να γνωρίσουμε αρχαίους πολιτισμούς, επιτεύγματα του ανθρώπινου πολιτισμού, σπουδαία
έργα τέχνης. Εδώ θα βρεις ηλεκτρονικές διευθύνσεις από περίφημα, ονομαστά Μουσεία.
Κάνοντας κλικ επάνω τους θα ταξιδέψεις στα Μουσεία, μπορείς να περιηγηθείς στις 

αίθουσές τους και να θαυμάσεις εξαιρετικά εκθέματα. Είσαι έτοιμος; Το ταξίδι μας ξεκινά….

1. Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο

2. Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

3. Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας

4. Μουσείο Γουλανδρή

5. Βρετανικό Μουσείο Λονδίνο

6. Λαογραφικό μουσείο Μετσόβου

7. Εικονική περιήγηση στην Αγία Σοφία στην Κωνσταντινούπολη

8. Μουσείο Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού

9. Εικονική περιήγηση στην Κνωσό

10. Οι Μυκήνες σε τρισδιάστατη αναπαράσταση

11. Παρουσίαση της ανασκαφής της Αμφίπολης

12. Η Αρχαία Αθήνα σε 3D εντυπωσιακή αναπαράσταση:

13. Εικονική περιήγηση στους Δελφούς

14. Εικονικό Μουσείο Μέγας Αλέξανδρος

Ε. Φυσικές Επιστήμες

Εδώ θα βρεις τα πειράματα που έχει το βιβλίο των Φυσικών Επιστημών της Ε΄ και Στ΄ τάξης.
Μπορείς να τα παρακολουθήσεις, να τα μελετήσεις και να τα επαναλάβεις στο σπίτι σου
με τη βοήθεια κάποιου ενήλικα!! Κατά τη διάρκεια των πειραμάτων πρέπει να ελέγχεις
τις γνώσεις σου προσπαθώντας να βρεις την εξήγηση και να μαντέψεις την παρατήρηση.
Είναι πολύ χρήσιμο αλλά και διασκεδαστικό. Εμπρός λοιπόν, μικρέ μας επιστήμονα!!!
Καλή επιτυχία στα πειράματά σου!!


1. ΟΓΚΟΣ – ΠΕΙΡΑΜΑ

2. ΜΑΖΑ – ΠΕΙΡΑΜΑ

3. Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ

4. Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΟΡΦΗ

5. ΜΙΓΜΑΤΑ – ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ

6. ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ – 1ο ΠΕΙΡΑΜΑ

7. ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ – 2ο ΠΕΙΡΑΜΑ

8. ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ – 3ο ΠΕΙΡΑΜΑ

9. ΠΕΙΡΑΜΑ ΣΤΟ ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΧΟΛΗΣ

10. ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ – ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ

11. ΤΟ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟ

12. ΤΗΞΗ – ΠΗΞΗ

13. ΤΗΞΗ – ΠΗΞΗ ΣΟΚΟΛΑΤΑΚΙΑ ΚΟΥΒΕΡΤΟΥΡΑΣ

14. ΕΞΑΤΜΙΣΗ – ΣΥΜΠΥΚΝΩΣΗ

15. ΘΕΡΜΑΙΝΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΤΕΡΕΑ

16. ΘΕΡΜΑΙΝΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΝΤΑΣ ΤΑ ΥΓΡΑ

17. ΘΕΡΜΑΙΝΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΝΤΑΣ ΤΑ ΑΕΡΙΑ

18. ΣΤΑΤΙΚΟΣ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ

19. ΕΝΑ ΑΠΛΟ ΚΥΚΛΩΜΑ

20. ΠΟΤΕ ΑΝΑΒΕΙ ΤΟ ΛΑΜΠΑΚΙ

21. ΑΓΩΓΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΩΤΕΣ

22. ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΕ ΣΕΙΡΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΔΕΣΗ

23. Ο ΔΙΑΚΟΠΤΗΣ

24. ΠΩΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ – ΦΩΣ

25. ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ

26. ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ

27. ΔΙΑΦΑΝΗ, ΗΜΙΔΙΑΦΑΝΗ, ΚΑΙ ΑΔΙΑΦΑΝΗ ΣΩΜΑΤΑ

28. ΦΩΣ ΚΑΙ ΣΚΙΕΣ

29. ΑΝΑΚΛΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ

30. ΠΩΣ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ Ο ΗΧΟΣ

31. Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ

32. ΠΩΣ ΜΕΤΡΑΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ

33. ΟΙ ΔΥΝΑΜΕΙΣ

34. Η ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗ ΠΙΕΣΗ

35. ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΜΕ ΕΠΑΦΗ – ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ

36. ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ Η ΤΡΙΒΗ

37. Η ΠΙΕΣΗ

38. Η ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΠΙΕΣΗ

39. ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΩΝ ΟΞΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΒΑΣΕΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΕΙΚΤΗ

40. ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΩΝ ΟΞΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΒΑΣΕΩΝ

41. ΤΑ ΑΛΑΤΑ

42. ΤΑ ΟΞΕΑ ΚΑΙ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΠΕΙΡΑΜΑ ΠΡΩΤΟ

43. ΤΑ ΟΞΕΑ ΚΑΙ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ – ΠΕΙΡΑΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ

44. Η ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΔΙΔΕΤΑΙ ΜΕ ΑΓΩΓΗ

45. Η ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΔΙΔΕΤΑΙ ΜΕ ΡΕΥΜΑΤΑ

46. Ο ΜΑΓΝΗΤΗΣ

47. Ο ΜΑΓΝΗΤΗΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΕΤΑΙ

48. ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΗΣ Α ΜΕΡΟΣ

49. ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΗΣ Β ΜΕΡΟΣ

50. Η ΔΙΑΠΝΟΗ

51. Η ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ

52. Η ΑΝΑΠΝΟΗ

Εδώ θα βρεις απαντήσεις σε μερικά ερωτήματα τα οποία για πολλά χρόνια
βασάνιζαν τον άνθρωπο. Απλά λόγια αλλά τόσο σοφά!!!


1. Το πείραμα του Ερατοσθένη

2. Γιατί ο ουρανός είναι μπλε

3. Πώς επιπλέουν τα πλοία

4. Πώς πετάνε τα αεροπλάνα

5. Από τι είναι φτιαγμένο το σύμπαν

6. Γιατί κάποια χρώματα φωσφορίζουν

7. Η επιστημονική μέθοδος

8. Τι είναι ο ήχος

9. Τι χρώμα είναι το σύμπαν

10. Παγκόσμια θέρμανση και κλιματική αλλαγή: Μύθος ή πραγματικότητα

11. Τι είναι η τρύπα του όζοντος

12. Γιατί υπάρχουν οι εποχές

13. Από τι είναι φτιαγμένο το σύμπαν

14. Γιατί έχουμε δίσεκτα έτη

15. Τι είναι η ειδική θεωρία της σχετικότητας

16. Τι είναι η θερμότητα

ΣΤ. Παιδικές Ταινίες:

1. Το καναρινί ποδήλατο

2. Τα δελφινάκια του Αμβρακικού

3. Ο Ψύλλος

4. Ο δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται

5. Το ξυπόλητο τάγμα

6. Το παιδί και η αλεπού

7. Hachiko, η ιστορία ενός σκύλου

8. Σαν τα αστέρια στη Γη

9. Οι 12 άθλοι του Αστερίξ

10. Αστερίξ και Κλεοπάτρα

11. Η Μπαλαρίνα και ο Μικρός Εφευρέτης

12. Μάθε Παιδί μου Γράμματα

13. Ο μικρός Νικόλας – Είμαι Άρρωστος

14. Μικρός Νικόλας – Φεύγω από το σπίτι

15. Charlie Chaplin: Το πατινάζ

16. Charlie Chaplin: Μοντέρνοι καιροί

17. Ο μαγεμένος πρίγκιπας

18. Το δώρο

19. Ο Τελευταίος Κυνηγός

20. Χάιντι

21. Ταρζάν

22. Η Μπαλάντα Των Ντάλτον

23. Μόμπι Ντικ

24. Η φάρμα των ζώων:

25. Ο Γύρος του Κόσμου σε 80 Ημέρες

ΑΓΓΛΙΚΑ Δ΄ΤΑΞΗΣ

Quality ESL grammar worksheets, quizzes and games - from A to Z - for teachers & learners THERE IS  and   THERE ARE   για Δ

https://www.allthingsgrammar.com/there-is--there-are.html 

Παρασκευή 27 Μαρτίου 2020

Β΄ ΤΑΞΗ




Μια φορά κι έναν καιρό, εδώ και πολλά χρόνια, υπήρχε το Βασίλειο των Χρωμάτων όπου ζούσαν εφτά ιππότες: ο Κόκκινος, ο Πορτοκαλής, ο Κίτρινος, ο Πράσινος, ο Μπλε, ο Λουλακής και ο Βιολετής. Όλοι ήταν γενναίοι και τολμηροί, κι ένιωθαν πολύ περήφανοι για το χρώμα τους.

Ο Κόκκινος Ιππότης έλεγε με μεγάλη ικανοποίηση:
-Το χρώμα μου είναι το ομορφότερο. Κοιτάξτε τη φωτιά, τα κεράσια και τις φράουλες, κι εκείνα τα κόκκινα τριαντάφυλλα που μοιάζουν με ζωντανές φλόγες. Η ζωή είναι κόκκινη, όπως τα χείλη που θέλεις να φιλήσεις!

Ο Πορτοκαλής ιππότης πάντα του απαντούσε:
– Ναι, αλλά το κόκκινο είναι επίσης το χρώμα του αίματος, του πολέμου. Ενώ το δικό μου είναι το χρώμα που έχουν τα πορτοκάλια και τα μανταρίνια, τα σύννεφα όταν δύει ο ήλιος και ο αέρας είναι ακόμα ζεστός. Είναι ένα γλυκό χρώμα, κι απ’ ό,τι φαίνεται, μοσχοβολάει κιόλας.

Τότε πεταγόταν και ο Κίτρινος Ιππότης:
– Πόσο λάθος κάνετε! Εγώ είμαι ο πιο όμορφος: ρίξτε μια ματιά στον ήλιο, στα λεμόνια, στο μέλι και στα χιλιάδες λουλούδια του αγρού. Ακόμα και τα φύλλα των δέντρων γίνονται κίτρινα το φθινόπωρο, λες και ζηλεύουν τα λουλούδια.

Αμέσως, ο Πράσινος Ιππότης ξεσπούσε σε γέλια:
– Ναι, σιγά! Τα φύλλα κιτρινίζουν το φθινόπωρο γιατί είναι ετοιμοθάνατα. Όταν τα φυτά και τα δέντρα είναι δυνατά και νέα, έχουν καταπράσινα φύλλα. Για κοιτάξτε τα βουνά, τα λιβάδια και τα δάση. Ο κόσμος είναι πράσινος όταν είναι ζωντανός.

Όμως, ο Μπλε Ιππότης έβαζε τις φωνές:
– Τι ανοησίες είναι αυτές που ακούω; Αν ο κόσμος έχει ένα χρώμα που ν’ αξίζει, αυτό είναι το μπλε. Κοιτάξτε την απέραντη θάλασσα, τις λίμνες και τα ποτάμια. Και ο ουρανός; Ένας τεράστιος μπλε θόλος, μια ατέλειωτη έκταση από μπλε χρώμα. Θαλασσί για το νερό και γαλάζιο για τον ουρανό.
Ο Λουλακής Ιππότης, που έμενε όλη αυτή την ώρα σιωπηλός, έλεγε με ξιπασιά:
– Όμως, τι χρώμα έχουν τα βουνά όταν τα βλέπουμε από μακριά το δειλινό, όταν ο ήλιος βασιλεύει; Λουλακί. Όπως το κρασί και τα ώριμα σταφύλια. Ή σαν τα δαμάσκηνα, τα μούρα και τα σύκα, που είναι πιο γλυκά κι απ’το μέλι. Το λουλακί είναι χρώμα σοβαρό, επιβλητικό, μεγαλοπρεπές.
Και τελευταίος έλεγε ο Βιολετής Ιππότης:
– Για να δούμε, ποιο είναι το πιο μυρωδάτο και πιο λεπτεπίλεπτο λουλούδι του δάσους; Φυσικά η βιολέτα. Και τι χρώμα έχουν πολλές πολύτιμες πέτρες που κρύβονται στην καρδιά της γης; Το βιολετί είναι ένα χρώμα γεμάτο συναίσθημα, πάθος. Είναι ο ουρανός την ώρα του δειλινού, ο βελούδινος ήχος που βγάζουν τα βιολιά. Και το όνομα της βιολέτας είναι από μόνο του σκέτο ποίημα.
Όλοι τους, λοιπόν, περνούσαν ώρες ολόκληρες μπροστά στον καθρέφτη, καμαρώνοντας τα χρωματιστά είδωλά τους. Γιατί ο καθένας πίστευε ότι είναι ο καλύτερος και μόνο στους άλλους έβλεπε μειονεκτήματα.

Μια μέρα, ο Ασπρόμαυρος Βασιλιάς που, μαζί με την Τριανταφυλλιά Βασίλισσα ήταν οι κύριοι των Εφτά Ιπποτών, τους φώναξε και τους είπε:
– Αγαπημένοι και γενναίοι Ιππότες των Χρωμάτων, έχω αρχίσει να κουράζομαι με τους καβγάδες και τη ματαιοδοξία σας. Εγώ, ο Ασπρόμαυρος Βασιλιάς, σας διατάζω και σας υποχρεώνω να είστε μονιασμένοι από ‘δώ και πέρα και να μην ξανατσακωθείτε για τις διαφορές σας. Είναι αλήθεια ότι είμαστε διαφορετικοί, αλλά δεν θα ήταν πολύ βαρετό αν ήμασταν όλοι ίδιοι;

Και συνέχισε:
– Προσέξτε καλά: σύντομα θα παντρευτεί η κόρη μου, η Τριανταφυλλιά – Λευκή Πριγκήπισσα, και θέλω να διακοσμήσω το παλάτι μου με το πιο ωραίο στολίδι που υπήρξε ποτέ. Το αφήνω στα χέρια σας, Ιππότες των Χρωμάτων.
Ο καθένας απ’ τους ιππότες άρχισε να σκέφτεται πώς θα ευχαριστούσε τον βασιλιά και σχεδίαζε να διακοσμήσει το παλάτι με μια μεγάλη αψίδα του δικού του χρώματος. Την παραμονή του γάμου, μαζεύτηκαν όλοι μαζί και καθώς ο καθένας ανέλυε την ιδέα του, άρχισε ο ίδιος βαρετός καβγάς. Τότε ο Ασπρόμαυρος Βασιλιάς βγήκε απ’ το δωμάτιό του και είπε στους υπηρέτες του:
– Πιάστε αυτούς τους ξιπασμένους ιππότες και διώξτε τους μακριά! Δεν θέλω να τους ξαναδώ ποτέ πια στα μάτια μου!
Οι υπηρέτες υπάκουσαν στις διαταγές του βασιλιά και έπιασαν τους εφτά Ιππότες των Χρωμάτων, τους έδεσαν όλους μαζί και τους έστειλαν πέρα από τα σύννεφα.

Και τότε, έγινε το θαύμα! Συνέβη κάτι που κανείς δεν είχε φανταστεί. Εκεί, πέρα απ’ τα σύννεφα, δημιούργησαν την πιο όμορφη και εντυπωσιακή αψίδα που είχε δει ποτέ κανείς: το Ουράνιο Τόξο. Οι Ιππότες είχαν κρατήσει ο καθένας το χρώμα του, αλλά ήταν και τα εφτά χρώματα ενωμένα όλα μαζί. Σ’ όλη τη χώρα, οι άνθρωποι έστρεψαν γοητευμένοι τα μάτια τους προς τον ουρανό:
– Τι πολύχρωμη αψίδα! Πόσα διαφορετικά χρώματα, και τι ωραία που είναι όλα μαζί!
Είναι εκπληκτικό!
πηγή:             Ποχόλ Πόνς Ε. & Γκονθάλεθ Ι.Λ., (2003), (μτφρ. Βερίνα Χωρεάνθη), Μάθετε στα παιδιά σας 20 αξίες της ζωής, Άγκυρα,

Στο κίτρινο τετράδιο γράφω και απαντώ στις παρακάτω ερωτήσεις αφού διαβάσω το  παραπάνω παραμύθι: Οι εφτά χρωματιστοί ιππότες 


1.Ποιοι ήταν οι εφτά ιππότες που ζούσαν στο βασίλειο των χρωμάτων; 



2. Πού βρίσκουμε το κόκκινο χρώμα του Κόκκινου Ιππότη; 



3. Πού βρίσκουμε το μπλε χρώμα του Μπλε Ιππότη; 



                                                           4. Γιατί ο βασιλιάς έδιωξε τους Ιππότες από το βασίλειο; 



                                           5. Τι δημιούργησαν στο τέλος οι εφτά Ιππότες; 


Φτιάξτε από μια ζωγραφιά με έμπνευση από το παραμύθι. 
Πολλά φιλιά και να θυμάστε πάντα μετά από μια καταιγίδα ...βγαίνει το ουράνιο τάξο!!!

ΓΑΛΛΙΚΑ Ε΄ΤΑΞΗΣ










ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ



ΜΟΥΣΙΚΗ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Πηγαίνοντας στον παρακάτω σύνδεσμο τα παιδιά καλούνται να αναγνωρίσουν ήχους από το περιβάλλον τους:


ΜΟΥΣΙΚΗ Β ΤΑΞΗΣ 

  ΜΟΥΣΙΚΟΛΕΞΟ

ΚΑΡΤΕΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗΣ-ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-10890



ΜΟΥΣΙΚΗ Δ ΤΑΞΗΣ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΡΟΥΣΤΩΝ

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-6162

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΝΕΥΣΤΩΝ

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-6160

ΦΤΙΑΧΝΩ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΡΥΘΜΙΚΟ ΣΧΗΜΑ
http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-5836

ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΡΤΕΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗΣ –ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-10890

ΜΟΥΣΙΚΗ Ε ΤΑΞΗΣ

ΑΚΟΥΩ ΚΑΙ ΔΙΑΛΕΓΩ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΟΡΓΑΝΟ

ΤΟΠΟΘΕΤΩ ΤΗ ΝΟΤΑ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΡΤΕΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗΣ –ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ


ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤ ΤΑΞΗΣ

ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΡΥΘΜΟ

ΗΧΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ

ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΡΤΕΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗΣ –ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΙΣΤΟΡΙΑ-ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ Δ' ΤΑΞΗ



Δ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

α)ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:ΑΝΤΙΓΡΑΨΤΕ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΚΑΙ ΛΥΣΤΕ ΤΙΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ.
http://users.sch.gr/evniki/dtaxi/enotita14.pdf

β)ΙΣΤΟΡΙΑ:
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ.

ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΣΤΟ ΠΡΟΧΕΙΡΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ.
1)Ποιος ήταν ο αρχηγός των Ελλήνων και ποιος των Περσών;

2)Ποια ήταν η στρατηγική των Ελλήνων που έφερε τη νίκη;

https://www.youtube.com/watch?v=lTMYQVhf5Fo&t=264s

ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ:

γ)ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΕ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ

https://www.youtube.com/watch?v=MjYXDiOlkp0&feature=youtu.be

Καλό Σαββατοκύριακο παιδιά. Την αγάπη μου.
ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Καλημέρα! Πάμε!
https://www.youtube.com/watch?v=qGKGNzNbW

ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

Δ' ΤΑΞΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ



Καλημερίζω τους αγαπημένους μου μαθητές.
Θέλω να ξέρετε ότι μου λείπετε πολύ.💓
Επίσης την καλημέρα μου σε σας τους γονείς και τις ευχές μου για δύναμη και υπομονή.
Θα ξεκινήσουμε σήμερα με κάποιες γλωσσικές ασκήσεις. Δεν πρόκειται για παράδοση επόμενων μαθημάτων μα για επανάληψη όσων μάθαμε... Αυτό θα γίνεται με mail αρχικά και στη συνέχεια όταν θα μπορεί να μας εξυπηρετεί το διαδίκτυο- γιατί τώρα είναι φορτωμένο και δύσκολα εγγράφεσαι στο ΠΣΔ- θα δημιουργήσουμε ηλεκτρονική τάξη.
Θα υπάρχει λοιπόν μια σχετική επαφή μεταξύ των μαθητών και εμού ώστε και να περνά δημιουργικά ο χρόνος των μαθητών στο σπίτι και επανάληψη να γίνεται που βοηθά και στηρίζει τη μάθηση.

Παιδιά,
αν εχετε τετράδιο νέο, γράψτε εκεί τις εργασίες. Αν όχι χρησιμοποιήστε το πορτοκαλί για τη γλώσσα(αυτό το τετράδιο θεωρώ πως έχει αρκετές κενές σελίδες), το πράσινο για τα μαθηματικά και το πρόχειρο για άλλα μαθήματα.
Θέλω να αντιγράφετε στο τετράδιο τις εκφωνήσεις των ασκήσεων και μετά να προχωράτε κατευθείαν στη λύση.Δεν χρειάζεται να αντιγράφετε τις προτάσεις που σας δίνονται κάτω από την άσκηση....μόνο τις λύσεις, τις απαντήσεις.
Τα γραπτά σας θα τα ελέγξω όταν με το καλό επιστρέψουμε στο σχολείο.
Επισυνάπτω τις ασκήσεις.
Καλή δουλίτσα! :)

http://users.sch.gr/evniki/dtaxi/9-1miaperipetiagiatonromeo.pdf


ΜΑΘΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Καλημέρα Παιδιά! Ανοίξτε το LIVESTREAM! Καλή προπόνηση!!!
https://www.youtube.com/watch?v=-8o8wMgAT-Y

Δέχομαι σχόλια στο email μου
ameletiadis@gmail.com

ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ



Καλημέρα.
Ένα ωραίο video για το σχολείο που δημιούργησε ο Γάλλος παιδαγωγός Φρενέ. 


Τετάρτη 25 Μαρτίου 2020

ΚΑΛΑ ΜΑΣ ΠΑΙΔΙΑ ΕΥΧΟΜΑΙ ΓΡΗΓΟΡΗ ΕΠΑΝΟΔΟ ΣΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.
ΣΑΣ ΔΙΝΩ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ-ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ-ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ ΟΧΙ ΜΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΤΑΞΗ ΑΛΛΑ ΜΕ ΗΛΙΚΙΑΚΟ ΕΥΡΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΧΡΗΣΤΑ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΓΚΕΚΑΣ


 6-12 έθιμα του Πάσχα θρησκευτικα
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/8878?locale=el
(κατεβάστε το αρχείο από τη σελίδα που ανοίγει , όπου λέει χρησιμοποιώ και δεξιά του το μπλε κουτάκι με το κάτω βέλος)

6-12 η ιστορία του θεάτρου σκιών θεατρική αγωγη
http://photodentro.edu.gr/video/handle/8522/358?locale=el
(κατεβάστε το αρχείο από τη σελίδα που ανοίγει , όπου λέει χρησιμοποιώ και δεξιά του το μπλε κουτάκι με το κάτω βέλος-το αρχείο βίντεο είναι *.flv  για να το δείτε κατεβάστε έναν ελεύθερο media player όπως ο vlc media player)

6-12 νερό η πηγή της ζωής ευέλικτη ζώνη
http://photodentro.edu.gr/video/handle/8522/263?locale=el
(κατεβάστε το αρχείο από τη σελίδα που ανοίγει , όπου λέει χρησιμοποιώ και δεξιά του το μπλε κουτάκι με το κάτω βέλος-το αρχείο βίντεο είναι *.flv  για να το δείτε κατεβάστε έναν ελεύθερο
media player όπως ο vlc media Player)

5-9 είδη γραμμών στο φυσικό περιβάλλον αισθητική αγωγη
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10682


ΕΠΕΤΕΙΟΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ

Μάθημα Φυσικής Αγωγής στο Σπίτι: 3η Μέρα!

Καλημέρα! Χρόνια πολλά στην όμορφη Ελλάδα μας!
Να κάνουμε γυμναστική στο σαλόνι; Γιατί όχι; Πάμε!
https://www.youtube.com/watch?v=4wzoy_J3I_c

Μου λείπετε! - η κυρία Άντζελα


Τρίτη 24 Μαρτίου 2020

Μάθημα Φυσικής Αγωγής στο σπίτι

ΑΓΓΛΙΚΑ ΣΤ΄ ΤΑΞΗ

Να συμπληρώσετε την παρακάτω άσκηση:



ΤΑΞΗ Ε΄ ΓΛΩΣΣΑ Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ







Αγαπητά μας παιδιά , ξέρω ότι οι μέρες που ζούμε είναι δύσκολες όμως πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι και γρήγορα θα περάσουν. Πρέπει να γυμνάζουμε όχι μόνο το σώμα μας(με τις σκανδαλιές μας) αλλά και το πνεύμα. Να είμαστε δηλαδή δημιουργικοί! Υπάρχουν πολλά πράγματα που τον ευχαριστούν με τα οποία μπορεί να ασχοληθεί ο καθένας μας. Μαζί θα ξεκινήσουμε την επανάληψη της ύλης των μαθημάτων μας. Θυμηθείτε ότι μελετάμε πρώτα τη θεωρία των μαθημάτων και μετά περνάμε στις ασκήσεις για εξάσκηση. Τις ασκήσεις σας θα τις στέλνω πίσω σε σας ελεγμένες αλλά χωρίς βαθμολογία.

Χρειάζεται να είστε επιμελείς και προσεκτικοί!

Να είστε όλοι καλά, να έχετε υγεία, δύναμη κι έμπνευση κι εσείς και η οικογένειά σας. Δύναμη και υπομονή λοιπόν και δε χάνουμε ποτέ το χαμόγελο μας!!
 Ακολουθεί σχέδιο εργασίας: ΠΡΟΣΟΧΗ Δεν χρειάζεται να τις κάνετε όλες μαζί.

ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ο ΦΙΛΟΣ ΜΑΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 

ΣΤΟΧΟΙ: Αφηγούμαστε ιστορίες­
Περιγράφουμε γεγονότα
Χρησιμοποιούμε σωστά τους χρόνους των ρημάτων
Χρησιμοποιούμε επιρρ­ήματα, προθέσεις, προτάσεις που φανερώνουν χρόνο

Είδη λόγου / Είδη κειμένων:
Αναφορικός λόγος (αφήγηση ιστορίας και περιγραφή γεγονότος)
Κείμενο λογοτεχνικό


Ακολουθούμε την πορεία του σχεδίου εργασίας

1. Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ ΤΟ ΔΑΣΟΣ

(Πατάμε την παραπάνω σύνδεση)

2. ΘΕΩΡΙΑ (διάβασμα) (Πατάμε τις παρακάτω συνδέσεις)


Α) ΡΗΜΑΤΑ


Β) ΕΚΦΡΑΖΩ ΤΟ ΧΡΟΝΟ


Γ) ΡΗΜΑΤΑ ΧΡΟΝΟΙ


3. ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΡΗΜΑΤΑ, ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΣ, ΧΡΟΝΟΙ ΦΩΝΗ, ΕΓΚΛΙΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΚΛΙΣΗΣ ΡΗΜΑΤΩΝ ΣΤΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ: 130-138, 141 -152.


4. ΝΑ ΚΛΙΝΕΤΕ ΤΟ ΡΗΜΑ ΓΡΑΦΩ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΦΩΝΗΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΕΓΚΛΙΣΕΙΣ.  ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΤΕ 2 ΤΡΟΠΟΥΣ:

 α. Τη γράφετε  ηλεκτρονικά και τη στέλνετε στο mail.
 β. Τη γράφετε στο τετράδιο σας και αφού τη βγάλετε φωτογραφία τη στέλνετε στο mail μου.

5. ΠΥΡΚΑΓΙΑ – (Διαβάζουμε)

Οι πυρκαγιές στα δάση είναι μία από τις χειρότερες καταστροφές που μπορεί να προκαλέσει ο άνθρωπος. Πολλές φορές βέβαια μπορεί να ξεσπάσει μόνη της (π.χ. υψηλές θερμοκρασίες , ξηρασία κτλ) , τις πιο πολλές φορές όμως είναι ανθρώπινο έργο. Είτε λόγω απροσεξίας είτε έργο των εμπρηστών. Οι συνέπειες από μια δασική πυρκαγιά είναι τρομερές.

Επιπτώσεις στο περιβάλλον

Χωρίς τα δάση δεν μπορεί να παραχθεί το οξυγόνο, όπως επίσης δεν μπορεί να απορροφοθεί το διοξείδιο του άνθρακα που είναι επικίνδυνο για την υγεία μας και αυξάνει την ατμοσφαιρική ρύπανση

Το φύλλωμα του δάσους μπορεί να απορροφήσει μέχρι και 50% της βροχής. Χωρίς τα δάση δεν συγκρατείται πλέον το νερό της βροχής με αποτέλεσμα τις πλημμύρες

Δεν προστατεύεται το έδαφος από την ένταση της βροχής και διαβρώνεται

Δεν μπορεί να μειωθεί η ένταση του ανέμου καθώς και ο θόρυβος

Δεν εμπλουτίζονται τα υπόγεια νερά, οι πηγές και τα ποτάμια και υποβαθμίζεται η ποιότητα του νερού που πίνουμε

Στην πανίδα έχουμε άμεσες συνέπειες με το θάνατο ζώων κατά τη διάρκεια της πυρκαγιάς και έμμεσα με έλλειψη βοσκήσιμης ύλης μελλοντικά.

Κατά μέσο όρο η αποκατάσταση της καμένης δασικής έκτασης γίνεται σε 5 δεκαετίες

Έχουμε αύξηση της θερμοκρασίας και ενίσχυση του φαινόμενου του «Θερμοκηπίου»

Μολύνονται τα θαλάσσια και γλυκά νερά από τους τόνους στάχτης που παρασύρονται με τις πρώτες βροχές μετά την πυρκαγιά. Επηρεάζονται έτσι διάφορα είδη ψαριών και φυτών

Καταστρέφονται τα δασικά προϊόντα που μας προσφέρει το δάσος όπως το ξύλο και οι διάφοροι καρποί

Κοινωνικο-οικονομικές επιπτώσεις

Μετά από βροχές ή καταιγίδες ακολουθούν πλημμύρες. Αποτέλεσμα οι καταστροφές στον γεωργικό τομέα, στους δρόμους, σε σπίτια κτλ.

Υφίστανται καταστροφές σε υποδομές, σε κτήρια, στο οδικό δίκτυο, στις τηλεπικοινωνίες και στους σταθμούς ηλεκτροδότησης

Στερούμαστε την πολύτιμη ξυλεία και τα άλλα δασικά προϊόντα για πολλά χρόνια, μέχρι να ξαναγίνει το δάσος όπως ήτανε προτού καεί

Καταστρέφονται οι χώροι αναψυχής ή άθλησης

Επιπτώσεις στον τουρισμό και μείωση της επισκεψιμότητας στις καμένες περιοχές

Υποβαθμίζεται η ποιότητα ζωής των κατοίκων των περιοχών

Επιβαρύνεται η ανθρώπινη υγεία με αναπνευστικά προβλήματα κατά τη διάρκεια της πυρκαγιάς και από την αύξηση του διοξειδίου του άνθρακα αργότερα




6. ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ: ΜΙΑ ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΞΕΣΠΑΕΙ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ (Πατάμε το σύνδεσμο)


α. Τη γράφετε  ηλεκτρονικά και τη στέλνετε στο mail.

β. Τη γράφετε στο τετράδιο σας και αφού τη βγάλετε φωτογραφία τη στέλνετε στο mail μου.

7. ΕΞΑΣΚΗΣΗ (Πατάμε τους παρακάτω συνδέσμους)

α) ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ 

ΤΑΞΗ Α΄

Γεια σας. Παρακαλώ ακολουθήστε τους παρακάτω συνδέσμους:

Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020

Μάθημα Φυσικής Αγωγής στο σπίτι!!

Κάθε μέρα θα γυμνάζομαι με τον “Mr. Joe”, ώστε να μείνω σε φόρμα αυτήν τη σημαντική περίοδο της καραντίνας. Ενθαρρύνω και τους μαθητές και τους γονείς να κάνουν το ίδιο. Υπάρχει ζωντανά στο YouTube κάθε μέρα από τις 11:00 έως τις 11:30 π.μ., έτσι μπορείτε να γυμνάζεστε εκείνην την ώρα, ή να συντονίζεστε με το αναρτημένο βίντεο όποια ώρα της ημέρας θέλετε μετά τη ζωντανή μετάδοση. Αφήστε ένα σχόλιο στο Mr. Joe στο παράθυρο σχολίων και πείτε του από ποια χώρα είστε! Η διεύθυνση είναι https://www.youtube.com/watch?v=Rz0go1pTda8. Θα αναρτώ κάθε μέρα ένα διαφορετικό βίντεο ώστε να υπάρχει ενδιαφέρον και να μην είναι βαρετό. Μαθητές από όλον τον κόσμο θα γυμνάζονται με τον Mr. Joe και ελπίζω να το κάνετε κι εσείς. Ας μείνουμε σπίτι. Ας μείνουμε ασφαλείς, για να μπορέσουμε να είμαστε και πάλι όλοι μαζί σύντομα.

κ. Άντζελα (δέχομαι σχόλια στο ameletiadis@gmail.com)

Δευτέρα 16 Μαρτίου 2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

9o Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας Βόλου
Αγαπητοί Γονείς και κηδεμόνες του 9ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας Βόλου
Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση που είχαμε σήμερα το πρωί, οι διευθυντές των σχολικών μονάδων πρέπει να ενημερώσουν άμεσα το myschool με τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις (email) των γονέων και κηδεμόνων που μέχρι σήμερα δεν έχουν καταχωρηθεί στο σύστημα.
Για το λόγο αυτό, παρακαλούμε να αποστείλετε τα email σας στο email του σχολείου μας: mail@9dim-n-ionias.mag.sch.gr.
Επίσης για ότι νέο προκύψει θα ενημερώνεστε και από την ιστοσελίδα του σχολείου μας: https://9dnimag.blogspot.com/
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συνεργασία και είμαστε σίγουροι πως όλοι μαζί θα αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που προέκυψαν από το κλείσιμο των σχολείων λόγω κορονοϊού.
Καλή δύναμη σε όλους και όλες.
Με εκτίμηση
Ο Διευθυντής του Σχολείου
Βαλής Γιώργος

Απόκριες 2020

                 H φράση «άνοιξε το Tριώδιο» χρησιμοποιείται μεταφορικά και σημαίνει την έναρξη της Aποκριάς. Για την Oρθόδοξη Eκκλησία, όμως, η φράση είναι κυριολεκτική καθώς δέκα Κυριακές πριν από το Πάσχα αναγιγνώσκεται το εκκλησιαστικό βιβλίο, το λεγόμενο Tριώδιο< τρεις ωδές.                       Απόκρεως, αποκριά, απόκριες. Η αποκρέα (ενν. Κυριακή ή ημέρα), αρχικά, προσδιόριζε την τελευταία μέρα κατανάλωσης του κρέατος (από+κρέας). Η εβδομάδα πριν τη μεγάλη Σαρακοστή θεωρείται προπαρασκευαστική για τη νηστεία των σαράντα ημερών. Σ’ αυτή την εβδομάδα επιτρέπεται η κατανάλωση γαλακτομικών αλλά όχι του κρέατος (από + κρέως>γεν ενικ. του ουσ. “κρέας”). 
              Καρναβάλι. Η σημασία της ελληνικής λέξης “αποκριά” αποδόθηκε στα Λατινικά ως carnevale < carne (: κρέας) +vale (: αντίο) ή carne + levàmen (: παύω κόβω σταματώ)> Επρόκειτο για ένα άρμα διασκέδασης που χρησιμοποιούσαν οι Λατίνοι στις γιορτές τους.                                                   Μασκαράς.Η Ιταλική λέξη maschera σημαίνει το “προσωπείο”.Πάντως είτε Ιταλική, είτε Αραβική είναι η λέξη στην ελληνική έδωσε τις λέξεις: μασκέ, μάσκαρα, μασκαράς, μασκαρεύω, μασκάρεμα μασκαραλίκι, μασκότ. (Πηγή: 24 Γράμματα)