Τρίτη 24 Μαρτίου 2020

ΤΑΞΗ Ε΄ ΓΛΩΣΣΑ Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ







Αγαπητά μας παιδιά , ξέρω ότι οι μέρες που ζούμε είναι δύσκολες όμως πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι και γρήγορα θα περάσουν. Πρέπει να γυμνάζουμε όχι μόνο το σώμα μας(με τις σκανδαλιές μας) αλλά και το πνεύμα. Να είμαστε δηλαδή δημιουργικοί! Υπάρχουν πολλά πράγματα που τον ευχαριστούν με τα οποία μπορεί να ασχοληθεί ο καθένας μας. Μαζί θα ξεκινήσουμε την επανάληψη της ύλης των μαθημάτων μας. Θυμηθείτε ότι μελετάμε πρώτα τη θεωρία των μαθημάτων και μετά περνάμε στις ασκήσεις για εξάσκηση. Τις ασκήσεις σας θα τις στέλνω πίσω σε σας ελεγμένες αλλά χωρίς βαθμολογία.

Χρειάζεται να είστε επιμελείς και προσεκτικοί!

Να είστε όλοι καλά, να έχετε υγεία, δύναμη κι έμπνευση κι εσείς και η οικογένειά σας. Δύναμη και υπομονή λοιπόν και δε χάνουμε ποτέ το χαμόγελο μας!!
 Ακολουθεί σχέδιο εργασίας: ΠΡΟΣΟΧΗ Δεν χρειάζεται να τις κάνετε όλες μαζί.

ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ο ΦΙΛΟΣ ΜΑΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 

ΣΤΟΧΟΙ: Αφηγούμαστε ιστορίες­
Περιγράφουμε γεγονότα
Χρησιμοποιούμε σωστά τους χρόνους των ρημάτων
Χρησιμοποιούμε επιρρ­ήματα, προθέσεις, προτάσεις που φανερώνουν χρόνο

Είδη λόγου / Είδη κειμένων:
Αναφορικός λόγος (αφήγηση ιστορίας και περιγραφή γεγονότος)
Κείμενο λογοτεχνικό


Ακολουθούμε την πορεία του σχεδίου εργασίας

1. Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ ΤΟ ΔΑΣΟΣ

(Πατάμε την παραπάνω σύνδεση)

2. ΘΕΩΡΙΑ (διάβασμα) (Πατάμε τις παρακάτω συνδέσεις)


Α) ΡΗΜΑΤΑ


Β) ΕΚΦΡΑΖΩ ΤΟ ΧΡΟΝΟ


Γ) ΡΗΜΑΤΑ ΧΡΟΝΟΙ


3. ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΡΗΜΑΤΑ, ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΣ, ΧΡΟΝΟΙ ΦΩΝΗ, ΕΓΚΛΙΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΚΛΙΣΗΣ ΡΗΜΑΤΩΝ ΣΤΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ: 130-138, 141 -152.


4. ΝΑ ΚΛΙΝΕΤΕ ΤΟ ΡΗΜΑ ΓΡΑΦΩ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΦΩΝΗΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΕΓΚΛΙΣΕΙΣ.  ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΤΕ 2 ΤΡΟΠΟΥΣ:

 α. Τη γράφετε  ηλεκτρονικά και τη στέλνετε στο mail.
 β. Τη γράφετε στο τετράδιο σας και αφού τη βγάλετε φωτογραφία τη στέλνετε στο mail μου.

5. ΠΥΡΚΑΓΙΑ – (Διαβάζουμε)

Οι πυρκαγιές στα δάση είναι μία από τις χειρότερες καταστροφές που μπορεί να προκαλέσει ο άνθρωπος. Πολλές φορές βέβαια μπορεί να ξεσπάσει μόνη της (π.χ. υψηλές θερμοκρασίες , ξηρασία κτλ) , τις πιο πολλές φορές όμως είναι ανθρώπινο έργο. Είτε λόγω απροσεξίας είτε έργο των εμπρηστών. Οι συνέπειες από μια δασική πυρκαγιά είναι τρομερές.

Επιπτώσεις στο περιβάλλον

Χωρίς τα δάση δεν μπορεί να παραχθεί το οξυγόνο, όπως επίσης δεν μπορεί να απορροφοθεί το διοξείδιο του άνθρακα που είναι επικίνδυνο για την υγεία μας και αυξάνει την ατμοσφαιρική ρύπανση

Το φύλλωμα του δάσους μπορεί να απορροφήσει μέχρι και 50% της βροχής. Χωρίς τα δάση δεν συγκρατείται πλέον το νερό της βροχής με αποτέλεσμα τις πλημμύρες

Δεν προστατεύεται το έδαφος από την ένταση της βροχής και διαβρώνεται

Δεν μπορεί να μειωθεί η ένταση του ανέμου καθώς και ο θόρυβος

Δεν εμπλουτίζονται τα υπόγεια νερά, οι πηγές και τα ποτάμια και υποβαθμίζεται η ποιότητα του νερού που πίνουμε

Στην πανίδα έχουμε άμεσες συνέπειες με το θάνατο ζώων κατά τη διάρκεια της πυρκαγιάς και έμμεσα με έλλειψη βοσκήσιμης ύλης μελλοντικά.

Κατά μέσο όρο η αποκατάσταση της καμένης δασικής έκτασης γίνεται σε 5 δεκαετίες

Έχουμε αύξηση της θερμοκρασίας και ενίσχυση του φαινόμενου του «Θερμοκηπίου»

Μολύνονται τα θαλάσσια και γλυκά νερά από τους τόνους στάχτης που παρασύρονται με τις πρώτες βροχές μετά την πυρκαγιά. Επηρεάζονται έτσι διάφορα είδη ψαριών και φυτών

Καταστρέφονται τα δασικά προϊόντα που μας προσφέρει το δάσος όπως το ξύλο και οι διάφοροι καρποί

Κοινωνικο-οικονομικές επιπτώσεις

Μετά από βροχές ή καταιγίδες ακολουθούν πλημμύρες. Αποτέλεσμα οι καταστροφές στον γεωργικό τομέα, στους δρόμους, σε σπίτια κτλ.

Υφίστανται καταστροφές σε υποδομές, σε κτήρια, στο οδικό δίκτυο, στις τηλεπικοινωνίες και στους σταθμούς ηλεκτροδότησης

Στερούμαστε την πολύτιμη ξυλεία και τα άλλα δασικά προϊόντα για πολλά χρόνια, μέχρι να ξαναγίνει το δάσος όπως ήτανε προτού καεί

Καταστρέφονται οι χώροι αναψυχής ή άθλησης

Επιπτώσεις στον τουρισμό και μείωση της επισκεψιμότητας στις καμένες περιοχές

Υποβαθμίζεται η ποιότητα ζωής των κατοίκων των περιοχών

Επιβαρύνεται η ανθρώπινη υγεία με αναπνευστικά προβλήματα κατά τη διάρκεια της πυρκαγιάς και από την αύξηση του διοξειδίου του άνθρακα αργότερα




6. ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ: ΜΙΑ ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΞΕΣΠΑΕΙ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ (Πατάμε το σύνδεσμο)


α. Τη γράφετε  ηλεκτρονικά και τη στέλνετε στο mail.

β. Τη γράφετε στο τετράδιο σας και αφού τη βγάλετε φωτογραφία τη στέλνετε στο mail μου.

7. ΕΞΑΣΚΗΣΗ (Πατάμε τους παρακάτω συνδέσμους)

α) ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ

  Τη Δευτέρα 22 Απριλίου επισκέφθηκαν το 9 ο Δημοτικό σχολείο Νέας Ιωνίας οι νοσηλεύτριες του Αχιλλοπούλειου - Γενικού Νοσοκομείου Βόλου,...