Η
χώρα μας όπως και όλος ο πλανήτης πλήττεται από την πανδημία του κορωνοϊού,
Sars- CoV-2. Στην πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνουμε αυτές τις μέρες, οφείλουμε
να ακολουθούμε τις συστάσεις των ειδικών προκειμένου να προστατεύσουμε τον
εαυτό μας καθώς και τους συνανθρώπους μας. Παράλληλα είναι επιτακτική ανάγκη να
προστατεύσουμε εκτός από τη σωματική μας υγεία και την ψυχική υγεία, τόσο τη
δική μας όσο και των παιδιών μας.
Ενδεικτικά προτείνουμε:
ü Ενημερωνόμαστε/αναζητούμε
πληροφορίες από τους αρμόδιους φορείς (Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, Υπουργείο
Υγείας), για την αποφυγή ψευδών ειδήσεων. Επιλέγουμε συγκεκριμένη χρονική
στιγμή που θα το πράξουμε (π.χ. πρωί και απόγευμα), καθώς η υπερπληροφόρηση
μπορεί να ενισχύσει το στρες που βιώνουμε αυτήν την περίοδο.
ü Αποδεχόμαστε
τα αρνητικά συναισθήματα (θυμό, λύπη και φόβο), τόσο τα δικά μας όσο και των
παιδιών μας, καθώς είναι φυσιολογικές αντιδράσεις απέναντι σε μια πρωτόγνωρη
κατάσταση.
ü Μιλάμε
στα παιδιά για τον κορωνοϊό και παραμένουμε ψύχραιμοι. Τα παιδιά παρατηρούν τι
λέμε και τι συζητάμε με τρίτους. Ρωτάμε τι έχουν καταλάβει και απαντάμε σε όλες
τις απορίες τους με ηρεμία.
ü Λαμβάνουμε
υπόψιν μας, ότι τα παιδιά δε μπορούν να μεταβολίζουν σωστά ό,τι ακούνε και
διαβάζουν. Μειώνουμε την έκθεση τους στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και στο
διαδίκτυο. Εξηγούμε τι είναι οι φήμες και τι σημαίνει fake news.
ü Εξηγούμε
στα παιδιά την πραγματικότητα με τρόπο συμβατό με την αναπτυξιακή ηλικία τους.
Περιγράφουμε τις διαδικασίες καθαριότητας (επιμελές πλύσιμο χεριών/ αποφεύγω να
αγγίζω μάτια, μύτη και στόμα με τα χέρια/ πώς διαχειριζόμαστε το φτέρνισμα ή
τον βήχα) και τους κανόνες κοινωνικής απόστασης.
ü Είμαστε
εκεί για να συζητήσουμε ότι τα απασχολεί αλλά παράλληλα φροντίζουμε να μη
πλατειάζουμε και μονοπωλούμε τις συζητήσεις μας γύρω από το ιό καθώς αυτό
μπορεί να ενισχύσει το άγχος τους.
ü Κρατάμε
τα παιδιά στο σπίτι και εξηγούμε για ποιο λόγο δε μπορούν να παίζουν ελεύθερα
με τους φίλους.
ü Τονίζουμε
πως, είναι μια περίοδος μεταβατική και προσωρινή και προσπαθούμε να
καλλιεργούμε θετική σκέψη, χωρίς να σκεφτόμαστε σενάρια καταστροφής.
ü Δε
καταφεύγουμε σε κατηγορίες και συνομωσίες. Ο στιγματισμός εν μέσω επιδημιών
είναι εύκολος. Δε κατηγορούμε πρόσωπα ή φυλές γιατί χαράζουμε σχήματα σκέψεων «αυτός
φταίει», «κάποιος φταίει», που ενδέχεται να επιμείνουν για πάντα και να
υπεργενικεύονται. Δεν είναι αυτό ο κόσμος που θέλουμε για αύριο.
Τα
καλά νέα είναι ότι ξέρουμε τι είναι. Το αντίδοτο στο άγχος είναι η γνώση,
φοβόμαστε μόνο ό,τι δε γνωρίζουμε. Η
διαπίστωση της πανδημίας
δε πρέπει να
προξενήσει υστερία, πανικό
ή ρωγμές στον κοινωνικό ιστό αλλά
ούτε και εφησυχασμό. Πρωτίστως,
όμως, εκείνο που
πρέπει να έχουμε είναι
η ανθρώπινη αλληλεγγύη και η ψυχραιμία μας.
Ø Εδώ
θα βρείτε 100 διασκεδαστικές δραστηριότητες για παιδιά https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/315211_100-drastiriotites-gia-paidia-anti-gia-tileorasi-kai-othones?amp&fbclid=IwAR1EHzao52nXAoW3gspwheT4YVaDjoreu6brvrFGagg-HvQd_OOpLnkklGY
Ø Εδώ
θα βρείτε διάφορες
ηλεκτρονικές ιστοσελίδες οι οποίες εμπεριέχουν εκπαιδευτικό υλικό, διαδραστικά
βιβλία, λογισμικό, οπτικοακουστικό υλικό και δραστηριότητες για παιδιά.
Ø Εδώ
θα βρείτε προσβάσιμες πληροφορίες για τα άτομα με αναπηρία (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς
και πολίτες) http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/de-fovomaste-prostateuomaste-aspida-mas-h-gnwsh
Ε.Δ.Ε.Α.Υ
Γκανούρης
Άρης, Ψυχολόγος
Μπόγκα Παναγιώτα, Κοινωνική Λειτουργός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου